ZF 24

Test Auto ZF: Honda Jazz Hybrid, accent pe consum

FOTO

FOTO

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

11.01.2015, 15:15 1502

La aproape doi ani de când Toyota deja a venit nu doar în Europa, ci şi pe piaţa locală cu Yaris Hybrid, în toamna anului trecut şi cei de la Honda au venit cu Civic Hybrid, propria reinterpretare a modului în care trebuie să funcţionez un hibrid de oraş. Principala diferenţă este că Jazz Hybrid este disponibil pe alte pieţe încă din 2011, în timp ce Yaris Hybrid a venit în 2013, iar în cei doi ani, Toyota a avut grijă că modelul lor să vină cu performanţe net superioare. Prima diferenţă între cele două este legată de emisiile de dioxid de carbon. Cei de la Toyota vin cu 85 de grame per kilometru, în timp ce Jazz cu 104 grame. În al doilea rând, lansarea lui Jazz Hybrid vine la doar câteva luni distanţă de lansarea următoarei generaţii a modelului de clasă mică.

Ce a reuşit Honda este să realizez un hibrid, fie acesta şi unul „mild”, al cărui motor electric doar îl ajută pe cel pe benzină şi care nu are puterea necesară de a mişca de unul singur maşina, este să

Un Jazz Hybrid are o greutate de 1.237 kg, cu un portbagaj de 300 de litri şi un consum mediu de 4,5 litri/100 km. Un Jazz de 1,2 litri 90 CP benzină are o greutate de 1.146 kg şi un portbagaj de 337 de litri şi un consum mediu de 5,2 litri/100 km, iar diferenţa de preţ este de 3.700 de euro fără TVA pe piaţa locală, subliniind faptul că hibridul este în echiparea Elegance, de top iar cel de 1,2 litri în echiparea de bază Trend. Yaris Hybrid vine cu un portbagaj de 286 de litri, identică cu cea a modelului „normal”, în timp ce consumul mediu oficial este de 3,3 litri/100 km faţă de 4,9 litri/100 km în cazul motorului de 1,33 litri pe benzină, de 73 CP, faţă de 75 CP cât dezvoltă hibridul. În plus, Yaris Hybrid costă între 15.030 şi 17.398 de euro cu TVA, în timp ce Yaris 1,33 porneşte de la 12.248 de euro şi poate ajunge la cel mult 16.200 de euro. Astfel, între Yaris Hybrid şi Jazz Hybrid, luând în calcul versiunile de top, există o diferenţă de preţ de 200 de euro, Yaris fiind mai ieftin, faţă de 17.595 de euro cu TVA cât costă un Jazz Hybrid.

Sistemul de propulsie la Jazz este format din motorul pe benzină de 1,3 litri şi 88 CP şi unul electric de 14 CP ce transmit puterea roţilor faţă prin intermediul unei cutii de viteze de tip CVT ce permite şi simularea a şapte trepte în modul Sport, în timp ce schimbarea treptelor se face prin intermediul celor două clapete amplasate pe volan. Cumulat, cele două motoare dezvoltă împreună 98 CP, suficient pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în 12,1 secunde. Din păcate, cutia de viteze de tip CVT „sancţionează” rapid orice condus mai sportiv deoarece aceasta turează imediat motorul, fără a modifica suficient de rapid raportul de multiplicare, astfel încât acesta se aude mult prea puternic în habitaclu. În ceea ce priveşte consumul de carburant, computerul de bord a afişat în traficul din Capitală între 5,2 şi 5,8 litri/100 km, 5,6 litri/100 km pe autostradă, cu o viteză constantă setată pe tempomat la 120 km/h şi 5,4 litri/100 km pe un drum naţional cu o bandă pe sens, toate valorile fiind valabile pentru modul Eco.

Dar Honda se diferenţiază de celelalte mărci prin calitatea şi fiabilitatea automobilelor sale, iar acest lucru se vede la interior. Materialele nu sunt neapărat de cea mai bună calitate, fiind totuşi un model de clasă mică, însă totul pare bine făcut şi bine gândit – pornind chiar cu suportul de băuturi amplasat direct în faţa gurilor de ventilaţie, tocmai pentru a menţine băutura respectivă caldă sau rece, în funcţie de anotimp. În plus, cu toate că Jazz face parte din clasa mică, oferă în habitaclu un spaţiu demn de segmentul compact, pornind de la spaţiul asigurat pasagerilor spate, la portbagajul de 300 de litri ce poate fi extins la peste 800 de litri prin rabatarea banchetei – aceasta beneficiind de sistemul Magic Seats ce permite plierea rapidă a banchetei şi formarea unei suprafeţe plane.

Cu toate că nu mai reprezintă o noutate, iar noile generaţii de hibride nu numai că permit rularea în modul electric ci se pot alimenta inclusiv de la priză şi vin cu o autonomie de ordinul zecilor de kilometri, Jazz Hybrid reprezintă o alternativă pentru cei ce doresc un automobil suficient de mic pentru oraş, dar şi suficient de mare pentru a pleca în vacanţă, cu o cutie automată (CVT în acest caz) şi un consum la fel de mic precum al unui diesel.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO