ZF 24

Test Auto ZF: Noul Opel Astra - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Noul Opel Astra
27.10.2009, 12:59 87

La aproape un an de la prezentarea lui Insignia, noul model declasa medie a lui Opel, constructorul german a venit si cu noulAstra, model care are misiunea de a concura cu Golf VI si MeganeIII.

La fel ca si noul Megane, si Astra reprezinta o noua "revolutiea designului". Exista elemente care par preluate de la Insignia,dar Astra este fara nicio indoiala un model independent. Pe de altaparte, Astra vine intr-un moment foarte important pentru Opel, inconditiile in care General Motors va vinde in curand marcagermana.

In plus, Astra H - generatia actuala a modelului nu va iesi dinfabricatie. Productia va inceta pentru Astra Classic, iar Astra Hse va asambla in continuare in paralel cu noua generatie.

Daca Ford a mizat pe un comportament rutier sportiv atunci canda prezentat Focus, iar VW pe legenda lui Golf, in cazul lui AstraOpel vine cu implementarea de noi solutii in ceea ce priveste unmodel de clasa compacta.

Comparativ cu generatia precedenta, Astra I are un ampatamentmai mare cu 71 mm si un encartament care a crescut in fata cu 56 mmsi cu 70 mm in spate.

Pentru a-i "camufla" dimensiunile si a sugera o linie lateralade coupe, a fost cromata linia laterala care delimiteaza suprafatavitrata - astfel, ai perceptia ca in partea din spate inaltimeamasinii este mai mica decat in realitate. Ca si in cazul luiInsignia, Opel a echipat si Astra cu jante de mari dimensiuni. Spreexemplu, toate modelele din parcul de teste dispuneau de jante de18 sau 19 inchi - dimensiuni putin cam exagerate pentru un modelcompact.

In habitaclu vedem aceeasi evolutie ca si la exterior. Calitateamaterialelor este net superioara generatiei anterioare, la fel sifinisarea. In plus, ergonomia a fost imbunatatita.

Cu toate ca avem o consola centrala aproape la fel de aglomerataca in cazul lui Insignia, acum acestea par mai bine organizate.

Atuul principal al lui Astra este numarul ridicat de spatii dedepozitare. Avem in portiere spatiu suficient pentru o sticla de1,5 litri, cel de la volan dispune de un torpedou in partea dinstanga a coloanei de directie, un altul sub scaunul pasageruluifata, unde pot intra de la o pereche de pantofi la un DEX. Existainclusiv unul "camuflat" sub suportul de pahare, unde pot fiamplasate obiecte ceva mai scumpe precum o camera foto.

La capitolul inovatie se regasesc si scaunele sport ergonomicecertificate de un comitet independent format din experti inergonomie si medici, Astra fiind primul compact care poate fiechipat cu acestea. Mai exista un singur scaun care a primitacelasi ceritificat, iar acela se afla la Mercedes-Benz.

In plus, pentru a maximiza gradul de confort gurile deventilatie dispun de o noua pozitie care "difuzeaza" fluxul deaer.

Atmosfera din habitaclu este acum "personalizata" de o luminaambientala rosie, prezenta sub schimbatorul de viteze sau inportiere.

Inginerii specializati pe "inovatie" de la Opel nu au ocolitnici portbagajul de 370 de litri. Aici avem un sistem FlexFloorcare modifica inaltimea podelei.

Spatiul destinat pasagerilor spate a crescut, multumitacresterii ampatamentului, in timp ce spatiul la cap este netsuperior.

In afara noutatilor si inovatiilor ergonomice, cei de la Opel auinsistat foarte mult si pe caracterul dinamic al masinii. La acestacontribuie semnificativ doua elemente. Primul este puntea spatesemirigida "Watt's link", care permite atat obtinerea unui gradridicat de confort dar in acelasi timp si un temperament sport.

In functie de motorizare, optional este disponibil si sistemulFlexRide - un sistem care permite controlul electronic alsuspensiei, dar care controleaza in acelasi timp si raspunsulmotorului la apasarea pedalei de acceleratie. Acesta dispune detrei setari - standard, Tour - pentru confort si Sport.

Motorul ales pentru test a fost cel de 1,6 litri supraalimentatcare dezvolta 180 CP si un cuplu de 230 Nm, disponibil intre 2.200rpm si 5.400 rpm.

Cilindreea mica nu determina in niciun moment o lipsa de putere.Inca de la turatii joase motorul se simte mult mai mare. Inclusiv"coloana sonora" a masinii te duce cu gandul la un V6.

Pe de alta parte, daca cei 180 de cai sunt cu spirit sportiv,motorul este cuplat la o cutie de viteze cu sase trepte putin camprea lungi, care nu agreaza un regim de condus mai sportiv.

Un alt minus il reprezinta consumul. Daca motorul de 1,6 litrisi 180 CP este net avantajat la capitolul taxe, avand o cilindreeredusa pentru puterea sa, plus faptul ca respecta normele Euro 5,consumul acestuia este relativ ridicat. Atunci cand se ruleazaintr-un stil de condus economic, consumul coboara undeva la 8litri/100 km, in timp ce atunci cand se conduce mai sportiv, acestaurca la 15 litri/100 km.

Asadar, cine doreste un consum scazut, trebuie sa se reorientezecatre o motorizarei diesel.

Cititi mai multe despre caracteristicile tehnice ale noului Opel Astrape www.promotor.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO