• Leu / EUR4.9264
  • Leu / GBP5.8439
  • Leu / USD4.8175
ZF 24

Test Auto ZF: Opel Astra - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Opel Astra - GALERIE FOTO
26.02.2010, 00:00 61

Inainte de testul cu noul Opel Astra m-am documentat indelung cuprivire la noutatile aduse de modelul de clasa compacta alproducatorului german. Cunoscusem cu mai bine de jumatate de an inurma Insignia sI atunci am ajuns la concluzia ca acest model aridicat standardul fata de tot ce eram obisnuitI pana la acelmoment din partea Opel. Am incercat sa lasam la o parte oriceprejudecata cu privire la Astra sI am preluat modelul in test.

Periplul cu noul Opel Astra a inceput intr-o seara friguroasa deianuarie, cand la o temperatura de -10 - 15 grede Celsiusautoritatile se chinuiau sa decongestioneze traficul bucurestean.Dupa doar cateva minute propulsorul de 1,6 litri de 115 CP, cualimentare pe benzina, reusise sa combata frigul sI sa aclimatizezehabitaclul.

In intuneric nu am reusit sa observ foarte mult din detaliiexterioare insa o impresie puternica a ramas la primul contact cuinteriorul. Iluminarea consolei centrale sI chiar a manerelorportierelor este realizata printr-o lumina rosie intensa.

La interior, din punct de vedere al confortului, parca avem de aface cu un Insignia redus la dimensiunile unui automobile compact.Ergonomia se pare ca a fost un punct esential pe lista designerilorOpel, astfel ca avem parte de o pozitie relaxata la volan sI descaune cu o sustinere laterala ce tinde sa se apropie de cea a unuihot hatch.

Opel a strecurat sI o mica greseala in toata armonia interioara.Consola centrala este cam aglomerata iar la un prim contact poatedeveni derutanta identificarea unei comenzi anume. Designul generaleste insa fluid si dupa o acomodare prealabila devine chiar usor safolosesti intregul "panou de comanda".

Analiza detaliata a avut loc insa in a doua zi a testului. Intimp ce deszapezeam hatch-ul in parcare descopeream linie cu liniedin opera designerilor germani iar convingerea ca avem de-a face cuun Insignia intrat la apa devenea tot mai puternica.

Am urcat in automobil cu gandul de a-i testa cat mai pe indeletecapacitatile. Posibilitatile au fost insa limitate intrucatva deconditiile meteo. Pe Astra au fost transplantate citeva dinsistemele din echiparea Insignia. Avem aici inclus sistemulFlexRide, sistemul de parcare Opel Eye, sI bineinteles restulechiparilor de siguranta sau confort care se muta de obicei de laun model la altul.

Am optat pentru setarea Tour a sistemului FlexRide pentru afiltra pe cat posibil gropile sI damburile de zapada de pecarosabil, cu rezultate foarte bune. Pe modul Sport bordul a "luatfoc", indicatoarele fiind aprins instant de o lumina rosie. Circa50% din test a fost efectuat apoi in setarea Sport, sI drept urmareconsumul mediu a urcat spre 10 l/100 km.

Cutia manuala de viteze a fost setata in curse scurte, asa cum ise potriveste unui hatchback, ceea ce mai sterge parca dinraspunsul putin intarziat al propulsorului. Cei 115 CP reusesc saduca Astra la 100 km/h in mai mult de 11 secunde, ceea ce nu estefoarte incantator, dar trebuie sa luam in considerare ca avem de-aface cu o masina de peste 1.400 kg.

Astra devine usor sportiva in cazul in care turatia estepastrata peste 4.000 rotatii/minut iar sasiul contribuie din plinla abordarea in viteza a curbelor.

Este pana la urma un hatch care nu depaseste cu mult mediaperformantelor din segment, dar care aduce din parteaconstructorului un interior mai bine lucrat si mult mai confortabildecat in cazul multor concurenti. Avem inclus si spatiu dedepozitare suficient si bine organizat la interior. In cazulportbagajului se putea lucra mai mult, volumul de 370 de litrifiind depasit de ofertele concurente.

Pretul pentru un automobil confortabil, ocazional sportiv sIfoarte bine echipat, dar care nu depaseste ceea ce este deja inpiata, dar care a a adus un plus de imagine calitativa in segmentulcompactelor? Modelul testat ajunge la 14.900 de euro, cu TVAinclusa, pentru echiparea de baza, sI urca la peste 17.000 de euroin functie de optiuni. Atentie insa la ofertele Opel.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9264
Diferență: 0,002
Ieri: 4.9263
Azi: 4.8175
Diferență: -0,3104
Ieri: 4.8325
Azi: 5.8439
Diferență: -0,668
Ieri: 5.8832
Azi: 5.0450
Diferență: 0,1211
Ieri: 5.0389