ZF 24

Test auto ZF: Sandero Stepway. Inca un pas pana la SUV - GALERIE FOTO

Test auto ZF: Sandero Stepway. Inca un pas pana la SUV
15.09.2009, 10:24 74

Primele trei intrebari care apar odata ce ai in fata un noumodel de autoturism si ai savurat deja imaginea exterioara: ceclient urmareste, ce motorizare ascunde sub capota (performanteletehnice) si... pretul.

Este un Sandero Stepway, deci aspectul exterior nu ar trebui safie foarte diferit de cel al unui Sandero. Inainte de a daraspunsurile la cele trei intrebari de mai sus sa detaliem insaaspectele exterioare, pentru ca da, exista diferente fata de"clasicul" Sandero.

Chiar daca imparte platforma tehnica cu restul gamei Dacia,Stepway este condimentat cu cateva atribute care il recomanda dreptprecursor al viitorului SUV. Principalul atu, o garda la sol maiinaltata cu 2 cm care te va ajuta oricand sa treci peste odenivelare care ti se parea imposibil de depasit intr-un automobilde clasa compacta iar confortul pasagerilor nu va fi afectat. Amconstat acest lucru pe o portiune de drum judetean de doar 10 km,au fost de ajuns, intre localitatile Medgidia si Murfatlar. Daca nuva aflati la volanul unui Stepway si trebuie neaparat sa evitatiaglomeratia de pe drumul european E87 in drum spre o statiune de pelitoral, alegeti orice alta ruta.

Revenim la Stepway, care fata de Sandero a mai primit catevaornamente exterioare, din crom satinat, praguri cu insertia Stepwaysi faruri stilizate, pe fond inchis.

Interiorul este in proportie de aproape 100% unul standardDacia. Avem consola centrala standard, cu aceasi configuratie sicasetofonul cu MP3 player, aer conditionat manual, volanul cu nouasigla Dacia integrata si cele doua airbaguri din echiparea de baza.Avem in acest caz si ceva mai mult plastic la interior, prezent inprimul rand pe panourile interioare ale usilor, si tapiserii deculoare inchisa. Aceeleasi spatii de depozitare, destul de multe,le gasim la Stepway la fel ca si la Sandero, precum si portbagajulde 320 de litri ce poate fi largit modular pana la 1.200 de litriprin plierea scaunelor.

In ceea ce priveste propulsoarele, Stepway are in gama un motorde 1,5 litri diesel si un motor de 1,6 litri cu alimentare pebenzina, de 90 CP, care utilizat la turatii conforme presteazadecent pentru o caroserie care merge spre clasa crossoverelor.

Consumul obtinut in testul de peste 600 de km nu a fost unulsurprinzator de mic, dupa cum ne-am fi asteptat la un automobilincadrat in gama low cost. Media a trecut de 8 litri/100 km dar amobservat o setare mai buna a motorului pentru aceasta caroserie sio cutie de viteze ceva mai "lina" fata de ceea ce am intalnit panaacum in gama Logan.

Odata ce ati urcat insa la volan nu va asteptati insa la valentede off road, chiar daca garda la sol si elementele de design potinduce spre acest tip de traseu. Veti depasi uor obstacole caredealtfel sunt daunatoare masinilor de clasa compacta dar nu vetiobtine usor in off road escaladarea unei pante cu inclinatie spre20 de grade. La fel si cu abordarea virajelor. Daca Sandero are uncomportament rutier usor mai sportiv decat un Logan Sedan in cazulStepway diferenta de 2 centimetri ai garzii se simte in curbe siapare cateodata un balans usor iritant.

Ideea principala este insa pretul. Pentru 9.200 de euro cu toatetaxele incluse veti obtine performante mai bune sau echivalente cumodele precum Fiat Grande Punto, VW Crosspolo sau Skoda Roomster.Dotarile sunt de baza, dar regasim aproape tot ce cauta unconsumator intr-un automobil: sisteme de siguranta, radioCD cu mp3player, climatizare si un design care s-a rupt usor de gama Logansi aduce o imagine noua.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO