ZF 24

TEST ZF: Breakul revine la putere

Insignia Sports Tourer nu se comporta ca un break si nu se conduce ca un break
16.03.2009, 14:17 93

La aproape jumatate de an de la lansarea versiunii sedan si hatchback Opel a lansat versiunea break, sau Sports Tourer a lui Insignia, modelul de clasa medie al constructorului german.

Spre deosebire de vechile breakuri, tendinta nu mai este de a modifica doar partea din spate a unei masini, ci de a concepe un nou model aproape de la zero. Spre exemplu, partea din spate este complet redesenata, iar hayonul integreaza si stopurile de aceasta data. In plus, daca acesta este actionat electric, soferul poate regla inaltimea pana la care sa se ridice, pentru a nu lovi partea de sus intr-un garaj.

Insignia Sports Tourer nu se comporta ca un break si nu se conduce ca un break, in special atunci cand suspensia este setata in modul sport si nici nu arata ca un break clasic, ci mai degraba cu un shooting break, in special in partea din spate.
Cand intri in habitaclu nu ai cum sa nu observi consola centrala plina de butoane. Aici parerile sunt impartite. Unora le place ca fiecare functie sa aiba un buton, iar altii prefera conceptul all-in-one, ca in cazul iDrive de la BMW sau MMI de la Audi. Pentru a intra si in segmentul acestora, sistemul e navigatie este controlat de un buton amplasat pe consola dintre scaune, similar cu cel de la iDrive.

Dupa ce iei loc in habitaclu, dupa multitudinea de butoane al doilea lucru pe care-l observi, sau mai degraba simti, este scaunul ergonomic, care ofera o foarte buna sustinere laterala si prin multitudinea reglajelor poate oferi conducatorului un confort sporit chiar si atunci cand se va conduce mai multe ore.
Pentru parte a testului cu Opel Insignia Sports Tourer am ales una dintre cele mai puternice versiuni disponibile – motorizarea supraalimentata pe benzina de 2,0 litri, care dezvolta 220 CP la 5.300 rpm si un cuplu de 350 Nm disponibil la valoare maxima intre 2.000 si 4.000 rpm. Cu toate ca avem de-a face cu o masina de familie, acest motor reuseste sa transforme Insignia fara probleme intr-o masina cu temperament sportiv.

Pe autostrada, datorita cuplului motor, chiar si in treapta a sasea, la 2.500 rpm atunci cand se accelereaza brusc cu „pedala la podea” masina imediat reactioneaza. Cu toate ca pe hartie acceleratia de la 0 la 100 km in 7,9 secunde nu este foarte impresionanta, datorita „coloanei sonore” produse de catre motor ai impresia ca masina atinge suta in mai putin de sase secunde. In ciuda performantelor dinamice, de-a lungul testului masina nu a consumat mai mult de 7 litri/100 km in regim de autostrada si 10 litri in traficul urban.
Portbagajul masinii de 540 de litri poate fi extins fara probleme la 1.530 de litri, care ofera o lungime totala de 1,91 metri, suficient chiar si pentru o zi de cumparaturi la Ikea.
Pretul de pornire al unui Insignia Sports Tourer in versiunea de top Sport cu motorul de 2,0l de 220 CP este de 27.850 de euro, cu TVA inclus, mai mult decat decent in conditiile in care modelul tocmai a fost lansat.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO