Demersul de a face mărci private include ideea de a le duce şi în alte ţări şi noi vrem să creăm produse marcă proprie în România, pe care să le ducem şi în magazinele din alte ţări, a declarat Tiberiu Dăneţiu, Director Corporate Affairs & Retail Media, Auchan în cadrul conferintei BRANDURI ROMÂNEŞTI 2024.
”Cred că multe mărci locale sunt deja bine consolidate aici, au nevoie doar de o poveste şi o reţea de distribuţie ca să meargă afară. Rolul nostru este de a susţine mărcile româneşti şi să le ajutăm să se dezvolte, să le dăm anvergură internaţională. Am creat Clubul Mărcilor Emblematice şi noi le invităm, fără taxă, ca să le oferim oportunităţi de expunere în magazinele noastre. Avem peste 40 de mărci acum şi diferite evenimente pentru a le putea prezenta. Ele pot fi mai vechi sau mai noi, doar să fie cunoscute şi iubite de români. Avem o reţea de televizoare în magazine pentru a le putea promova cât mai clar”.
Ce a mai declarat Tiberiu Dăneţiu:
►Putem face un brand de ţară din multe zone. Turismul, frumuseţea locurilor. Nu au fost investiţii în marketing pentru a ne construi o imagine. Noi încercăm să susţinem şi brandul de ţară, de exemplu cu România Neîmblânzită sau Turul României, cu FRC, care a fost transmis afară şi oamenii au văzut peisajele de aici.
►Putem profita de zona de agro-alimentare, care a crescut mult. Sunt sute de mărci în magazinele noastre şi mergem la nivel extrem de local, cum este muştarul Argeşelul. Am avut o acţiune cu Ambasada României în Franţa, cu ocazia JO, şi am prezentat mărcile parizienilor, într-unul din cele mai mari magazine Auchan din Paris. Am dus un camion de produse şi le-am oferit gratuit parizienilor, iar reacţia a fost extraordinară.
►Gerovital este o marcă preferată a mea, o avem şi noi în club, dar este la vânzare în 30 de ţări. Este o marcă românească prezentă în 30 de ţări, unde se bate cu concurenţii de acolo.
►Produsele trebuie să fie atractive, să le pui într-o rotaţie. Să selectezi magazine unde sunt comunităţi de români şi să le facem treptat o imagine.
►Trebuie să faci bine lucrurile local înainte să mergi afară. Trebuie să cunoşti bine piaţa, consumatorul. Consumatorii români s-au schimbat în ultimii ani. Trebuie să faci treaba bine şi altfel decât fac ceilalţi de acolo. Altfel eşti o marcă între alte mărci.