ZF 24

TikTok atacă concurenţa din toate părţile: Platforma de social media din China oferă tarife de publicitate mai mici decât rivalii de la Facebook, Instagram sau YouTube

TikTok atacă concurenţa din toate părţile: Platforma...

Autor: Andrei Şerbănescu

10.01.2023, 13:41 286

TikTok oferă tarife de publicitate mai ieftine decât platformele rivale de social media, deoarece aplicaţia video cu creştere rapidă caută să ocupe o cotă mai mare din piaţa de reclame digitale pe fondul încetinirii cheltuielilor online, scrie Financial Times.

Agenţii de publicitate, organismele din industrie şi mărcile au declarat pentru Financial Times că o sumă din ce în ce mai mare a cheltuielilor publicitare s-a mutat de la platforme precum Twitter, Facebook şi Instagram, la TikTok, datorită costurilor mai mici şi nivelurilor mai bune de implicare.

TikTok, deţinut de ByteDance din China, a zdruncinat industria reţelelor sociale în ultimii ani, deoarece a crescut rapid la peste 1 miliard de utilizatori în întreaga lume. Aplicaţia video, care a lansat pentru prima dată reclame în 2019, a subcotat rivalii într-un moment în care bugetele de marketing se restrâng.

Publicitatea a crescut pe TikTok în al patrulea trimestru al anului trecut. Primii 1.000 de agenţi de publicitate din SUA şi-au mărit cheltuielile pentru platforma video virală cu 66%, până la 467 de milioane de dolari din septembrie până în octombrie 2022, potrivit datelor oferite de Pathmatics, o companie de informaţii de piaţă.

TikTok a reuşit să atragă noi consumatori mai tineri, făcându-i pe rivali să-şi lanseze propriile oferte videoclipuri scurte, cum ar fi Reels de la Instagram şi Shorts de la YouTube.

Giganţii tehnologiei au fost afectaţi de o scădere globală a cheltuielilor online în 2022, Meta şi Snap înregistrând o încetinire semnificativă a creşterii veniturilor, ceea ce a dus la reduceri pe scară largă a locurilor de muncă la ambele companii.

TikTok nu a rămas imun la cutremurul de pe piaţă. FT a dezvăluit în noiembrie că platforma a redus ţintele de venituri la nivel mondial pentru 2022 cu 20% din cauza mediului publicitar turbulent. Cu toate acestea, compania a estimat în continuare că a realizat venituri de peste 10 miliarde de dolari în 2022.

Rata standard de implicare, în care utilizatorii au deschis, vizionat sau interacţionat cu conţinutul publicitar, pentru mărcile de pe Instagram a fost de 0,6%, în timp ce TikTok ar putea ajunge până la 6%, potrivit surselor citate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO