Cele mai valoroase cinci contracte semnate anul trecut de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) însumează 2,1 mld. lei, aproximativ la acelaşi nivel cu clasamentul similar din 2013, arată o analiză ZF pe baza datelor transmise de instituţia aflată în subordinea Ministerului Transporturilor. Aceste contracte au fost câştigate aproape exclusiv de constructori străini, din ţări precum Italia, Austria sau Grecia.
Cele mai mari contracte semnate anul trecut se referă la proiectarea şi execuţia celor patru tronsoane care vor compune autostrada Sebeş-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri. De altfel, cel mai valoros proiect pentru care CNADNR a semnat anul trecut contract este lotul al doilea al autostrăzii Sebeş-Turda, pentru care compania de drumuri va plăti 549 de milioane de lei către firma grecească Aktor şi către firma românească Euro Construct Trading 98 (controlată de Dan Beşciu – reţinut de procurorii DIICOT anul trecut –, respectiv de Sorin Vulpescu).
Chiar dacă CNADNR se lăuda încă de la finalul anului 2013 că numirea unor constructori pentru autostrada Sebeş-Turda s-a făcut într-un „timp record, unic în istoria“ sa, din cauza contestaţiilor, semnarea a două din cele patru contracte pentru construcţia acestui drum a avut loc abia în toamna anului trecut, celelalte două fiind semnate în primăvara lui 2014. Potrivit termenelor contractuale, autostrada Sebeş-Turda ar urma să fie gata în întregime în 2016.