ZF 24

Topul centrelor comerciale bucureştene: Băneasa, AFI şi Unirea conduc ierarhia mallurilor în funcţie de veniturile din chirii

Topul centrelor comerciale bucureştene: Băneasa, AFI şi Unirea conduc ierarhia mallurilor în funcţie de veniturile din chirii

Autor: Andreea Neferu

19.06.2015, 00:08 3765

Cele 16 centre comerciale din Bucureşti au o suprafaţă totală de un milion de metri pătraţi şi încasează venituri din exploatare de 800 de milioane de lei pe an. Vânzările mallurilor sunt de 5,3 miliarde de lei pe an.

Cele 16 centre comerciale din Bucureşti, printre care Băneasa Shopping City, AFI Cotroceni, Sun Plaza sau Bucureşti Mall, au adus proprietarilor venituri din exploa­tare de peste 800 de milioane de lei anul trecut, potrivit unei analize a ZF pe baza bilanţurilor publicate la Ministerul Finanţelor.

Încasările proprietarilor de centre comerciale reflectă gradul de dezvol­tare al comerţului modern, dar şi puterea de cumpărare a locuitorilor, dat fiind că nivelul chiriilor din malluri repre­zintă circa 15% din vânzări, potrivit unei „cutume“ din piaţa mallurilor, cei doi indicatori fiind în strânsă legătură.

Ţinând cont de acest indicator, vân­zările realizate anul trecut de magazinele celor 16 centre comerciale incluse în analiză pot fi estimate la circa 5,3 mld. lei (1,2 miliarde de euro).

Compania Băneasa Develop­ments, prin intermediul căreia oamenii de afaceri Gabriel Popoviciu şi Radu Dimofte controlează zona comercială a proiectului Băneasa din nordul Capi­talei, conduce ierarhia, după ce a înre­gistrat afaceri de aproape 199 de milioane de lei anul trecut, în creştere cu 8% faţă de 2013, în timp ce profitul net a ajuns la aproape 55 milioane de lei, mai mare cu 20%. „Veniturile au crescut datorită rezultatelor bune de pe segmentul de entertainment şi din activităţile de închiriere şi business-to-bu­siness. Avansul profitului net este rezultatul unei creş­teri a veniturilor, dar şi al unui control mai strict al cheltuielilor operaţionale“, afirmă Georgios Ar­gentopoulos, CEO al firmei Bă­neasa Developments.

Pe de altă parte, Cotroceni Park, firma prin care israelienii de la AFI con­trolează mallul AFI Cotroceni, ocupă poziţia a doua, cu afaceri în creş­tere cu 4%, până la peste 141 de milioane de lei, însă profitul net a scăzut de peste 5 ori, la 24 de milioane de lei.

În topul celor mai mari centre comerciale, Promenada Mall, deschis în toamna lui 2013 şi preluat anul trecut de fondul sud-african NEPI, a intrat ­direct pe poziţia a cincea, cu încasări din exploatare de aproape 65 mil. lei, de peste trei ori mai mari decât în 2013, când nu a prins decât o parte din an.

Anul 2015 a adus deschiderea unui nou centru comercial, Mega Mall, aflat în proprietatea sud-africanilor de la NEPI, astfel că stocul de malluri şi centre comerciale a ajuns la peste 1 milion de metri pătraţi în Bucureşti.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO