ZF 24

Transferul clienţilor de la Citi la Raiffeisen are undă verde pentru 1 iulie

Transferul clienţilor de la Citi la Raiffeisen are undă...

Autor: Razvan Voican

25.06.2013, 21:11 182

Transferul celor circa 100.000 de clienţi de retail ai Citibank către Raiffeisen va fi finalizat pe 1 iulie, băncile respectând astfel calendarul anunţat iniţial odată ce au obţinut aprobările autorităţilor (BNR şi Consiliul Concurenţei).

Urmează o perioadă de tranziţie prevăzută să dureze probabil până la sfârşitul lui octombrie, timp în care Citi va continua să administreze conturile, produsele şi serviciile transferate către Raiffeisen, dar în numele şi pe seama austriecilor, până la integrarea deplină a portofoliului transferat – credite, depozite, carduri - în sistemele Raiffeisen.

De la 1 iulie Raiffeisen este împuternicită să înceapă să comunice cu clienţii Citi, putând să le prezinte oferte care să guverneze noua relaţie bancă-cli­ent, însă orice eventuală modificare nu va intra în vigoare decât după încheierea perioadei de tranziţie.

Pe lângă clientela de retail a Citi, Raiffeisen va prelua cele 15 bancomate ale americanilor care permit retrageri de numerar atât în lei, cât şi în euro, facilitate care va fi păstrată în perioada de tranziţie.

După 1 iulie, cardurile emise sub sigla Citi vor putea fi utilizate la cele circa 1.100 de bancomate Raiffeisen cu aceleaşi tarife ca şi cardurile Raiffeisen Bank, urmând ca în perioada de tranziţie şi/sau până la emiterea noilor carduri sub sigla Raiffeisen comisioanele să fie reversate la sfârşit de lună.

Pe de altă parte, sucursalele şi agenţiile Raiffeisen nu vor putea fi folosite de clienţii Citi decât după perioada de tranziţie din cauza dificultăţilor tehnice legate de integrarea tuturor contractelor în sistemul informatic al Raiffeisen, procesul având o durată mai mare. Austriecii au o reţea de circa 525 de unităţi. Transferul include sucursala fanion a Citibank din Băneasa Shopping City, lansată în urmă cu trei ani ca prima agenţie bancară digitalizată din România, pe profilul de clientelă urbană mai sofisticată.

Americanii au adus atunci unele dintre cele mai noi tehnologii, agenţia fiind dotată cu reţea wireless, videophone pentru discuţii faţă în faţă cu un consultant, staţie de lucru cu display Apple pentru realizarea de tranzacţii online, ecran digital interactiv de prezentare a produselor, panou LCD de mari dimensiuni pentru fluxuri de ştiri financiare.

Citibank a luat decizia strategică de a renunţa să mai lucreze cu clienţi persoane fizice în România, semnând pe 20 martie anul acesta un contract de transfer către austriecii de la Raiffeisen a circa 100.000 de clienţi cu credite de peste 100 mil. euro – exclusiv în lei, pentru nevoi personale, şi depozite de 175 mil. euro, marea majoritate în valută.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 26.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO