ZF 24

Transportator român: Trimitem toţi angajaţii în şomaj şi închidem imediat firma dacă se impozitează retroactiv diurnele şoferilor

Romeo Dunca, acţionar al Dunca Expediţii

Intenţia de a impozita diurnele conducătorilor auto care lucrează în transportul internaţional de marfă pune companiile specializate în situaţia de a închide porţile.

Romeo Dunca, acţionar al Dunca Expediţii Intenţia de a impozita diurnele conducătorilor auto care lucrează în transportul internaţional de marfă pune companiile specializate în situaţia de a închide porţile.

Autor: Mirabela Tiron

14.01.2015, 17:03 9319

„Am fost împovăraţi de acciză, iar acum vedem o altă măsură care ne loveşte.“

Romeo Dunca, acţionar al com­paniei de transport de marfă Dunca Expediţii, una dintre cele mai mari de pe piaţa locală, cu afaceri de 42 de milioane de euro anul trecut, spune că dacă ANAF va im­pozita retroactiv diur­nele şoferilor, va tri­mite în şomaj toţi angajaţii  şi va închide compania în care lucrează 700 de oameni.

„Nu mai facem nimic dacă se aplică impozitarea diurnelor. Vor să ne ia şi izmenele de pe noi. Această măsură vine ca o lovitură disperată pentru acoperirea pomenilor electorale“, a declarat Romeo Dunca.

Suma plătită de companie pentru diurne şi cazare pentru cursele externe se ridică la 16,7 mi­­lioane de lei în primele 11 luni ale anului trecut, iar în cazul în care aceste sume ar fi impozitate, „cheltuielile companiei din plata impozitelor ar creşte, nu ar rămâne loc pentru niciun profit şi astfel nu ar mai exista motivaţia pentru a continua afacerea“, după cum apreciază şeful companiei.

La  sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, ANAF a desfăşurat mai multe controale la firmele de transport rutier în urma cărora au fost recalificate retroactiv sumele acordate şoferilor cu titlu de diurnă neimpozabilă drept venituri de natură salarială. Transportatorii rutieri au calificat măsura ca un abuz, afirmând că vor fi obligaţi să plătească retroactiv circa 6 miliarde de euro, ceea ce i-ar duce la faliment.

Compania Dunca Expediţii transportă marfă în străinătate cu 500 de camioane, printre clienţii săi fiind Automobile DaciaMichelinLinde Gaz şi alţii.

„Am fost împovăraţi de acciză, iar acum vedem o altă măsură care ne loveşte. Deşi am depus dosarul pentru recuperarea accizei, nici până acum nu am primit banii. Statul trebuie să ne dea înapoi 1,1 milioane de lei.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO