ZF 24

Tranzacţie pe piaţa locală de aplicaţii de business: Senior Software a cumpărat 30% din acţiunile HR Sincron. „Ne uităm activ în piaţă după jucători şi soluţii complementare activităţii noastre.”

Tranzacţie pe piaţa locală de aplicaţii de business: Senior Software a cumpărat 30% din acţiunile HR Sincron. „Ne uităm activ în piaţă după jucători şi soluţii complementare activităţii noastre.”

Daniel Toma, directorul general al Senior Software

Autor: Ioana Niţă

23.09.2021, 08:00 310

Furnizorul local de soluţii software de business Senior Software a intrat în structura acţionariatului HR Sincron – dezvoltator al unei platforme complexe pentru gestionarea activităţii departamentelor de resurse umane din organizaţii, prin achiziţia a 30% din acţiunile companiei. Cele două companii colaborează de mai mulţi ani, având peste 600 de implementări finalizate pentru jucători mari de pe piaţa locală precum Porsche România, Regina Maria, Volvo, Băneasa, Delaco, Q-Fort, Rompetrol, Dedeman şi mulţi alţii.

„Parteneriatul cu HR Sincron durează de câţiva ani, timp în care am implementat la clienţi comuni şi s-a dezvoltat o relaţie de încredere. Drept urmare, negocierile finale au durat mai puţin de 6 luni. Am ales să intrăm în acţionariatul HR Sincron pentru că segmentul ţintă de clienţi este comun: întreprinderile medii şi mari din România. Sincron HR Software a fost sistemul ideal care să completeze portofoliul nostru în zona de HR. Astfel, în acest moment oferim soluţii complete de digitalizare companiilor cu activităţi complexe de producţie, service, construcţii, e-commerce sau distribuţie/retail”, a declarat Daniel Toma, directorul general al Senior Software. De la înfiinţarea companiei în 2003 şi până în prezent, businessul Senior Software a crescut aproape an de an, în 2020 afacerile ajungând la 33,8 mil. lei, cu 11% mai mari faţă de 2019, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe. 

Senior Software are un portofoliul complet de soluţii integrate, având în prezent şase divizii dedicate sistemelor de tip ERP, BI, SCM, MES, e-commerce şi hardware. Odată cu intrarea în acţionariatul HR Sincron, Senior Software şi-a extins portofoliul cu un sistem avansat pentru resurse umane, consolidându-şi poziţia pe piaţa din România ca furnizor al unui pachet complet de softuri integrate pentru managementul afacerilor.

„Clienţii îşi doresc sisteme compatibile, cu integrări garantate, funcţionale, şi un singur punct de contact în cazul în care sunt situaţii neprevăzute. Din acest motiv, în ultimii ani ne-am văzut în situaţia în care să oferim din ce în ce mai multe servicii şi sisteme. Suntem furnizori de ERP, în centrul activităţii companiei, deci cererile vin în principal la noi”, a subliniat Daniel Toma.

HR Sincron le oferă companiilor din România şi America de Nord o platformă software avansată de resurse umane, prin care sunt gestionate integrat fluxurile din principalele verticale de HR: recrutare şi onboarding, administrare de personal, pontaj, salarii, managementul performanţei, gestiunea trainingurilor, self-service pentru angajaţi şi comunicare intern. Compania HR Sincron a fost fondată în 2007, iar în prezent din acţionariat mai fac parte Mihai Stanca şi Marian Daniel Tătaru, fiecare având o participaţie de 35% în firmă.

În cei 14 ani de activitate, echipa HR Sincron a realizat peste 150 de implementări naţionale şi internaţionale, iar portofoliul de clienţi al companiei include branduri de renume precum: Groupe Renault România, Farmec, Rewe Group, Libra Bank, Amber, Varta, Ernst & Young, Generali, Miele, Holcim şi mulţi alţii. Anul trecut, HR Sincron a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 1,4 mil. lei, aproape la fel ca şi în 2019, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Flexibilitatea soluţiei software permite adaptarea şi configurarea în funcţie de nevoile specifice ale fiecărei afaceri. Astfel, platforma Sincron HR Software a fost testată în contexte provocatoare - peste 500 de utilizatori, 40 de locaţii geografice diferite şi 1.000.000 de CV-uri în baza de date, toate simultan pentru acelaşi client.

„Decizia parteneriatului cu Senior Software reprezintă o evoluţie naturală a relaţiei construite în timp de cele două companii. Un element important în decizie este mindset-ul ambelor afaceri, cu focus pe dezvoltarea şi promovarea produselor software proprii, chestiune din ce în ce mai rară pe piaţa din România. Credem cu tărie că puterea echipelor unite este mai mare decât suma puterilor individuale, prin urmare considerăm că oferta comună pe care o propunem pieţei este mult mai consistentă şi creează mai multă valoare pe piaţa românească”, a declarat Mihai Stanca, director general al HR Sincron.

Un alt punct forte al parteneriatului strategic dintre Senior Software şi HR Sincron îl reprezintă integrarea dintre soluţia HR şi SeniorXRP - platforma ERP web-based pentru afaceri cu activităţi complexe, oferită de Senior Software. Implementate împreună, cele două sisteme vor oferi managerilor din România oportunitatea de a accesa cele mai noi şi performante tehnologii din piaţă, cu beneficii garantate precum: automatizarea fluxurilor de lucru, gestionarea inteligentă a tuturor activităţilor şi eliminarea operaţiunilor fără valoare adăugată.

Până în prezent, echipa Senior Software a dezvoltat businessul în mod organic, intrarea în acţionariatul HR Sincron fiind un prim pas către o extindere prin parteneriate şi achiziţii.

„Dezvoltarea noastră este în principal una organică, pentru că vrem să controlăm calitatea serviciilor oferite, iar o dezvoltare explozivă duce inevitabil la reducerea acestei calităţi. Ne uităm activ în piaţă după jucători şi soluţii complementare activităţii noastre. Vrem să ne extindem gama de sisteme şi de servicii oferite, dar să şi oferim viitorilor parteneri o accelerare a dezvoltării prin integrarea lor în oferta noastră”, a punctat Daniel Toma, adăugând că bugetul companiei pentru achiziţii este flexibil.

„Avem discuţii deschise cu mai multe companii de diverse mărimi. În funcţie de oportunităţi, putem să extindem sumele deja alocate.”

În prezent, Senior Software îşi desfăşoară activitatea în patru locaţii din România (Bucureşti, Constanţa, Cluj, Iaşi) cu o echipă formată din 160 de angajaţi.

AFACERI DE LA ZERO