Trendyol, marketplace-ul de origine turcă prezent şi pe piaţa locală de la începutului anului trecut, a anunţat listarea pe platformă a retailerului evoMAG, unul dintre cei mai cunoscuţi jucători de pe piaţa online de electro-IT din România. Prin acest parteneriat, compania turcă îşi consolidează oferta locală din categoriile de electronice şi electrocasnice.
„Pe lângă extinderea gamei de produse electronice disponibile pentru clienţii noştri, parteneriatul cu evoMAG subliniază angajamentul nostru de a integra afaceri locale pe platforma Trendyol şi de a le oferi noi oportunităţi de creştere”, a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
Începând cu luna iunie, clienţii Trendyol au acces la mii de produse din peste 100 de categorii disponibile prin evoMAG, incluzând telefoane mobile, laptopuri, televizoare, monitoare, tablete, smartwatch-uri, căşti Bluetooth şi electrocasnice de la branduri de top, precum Apple, Samsung, Xiaomi, Dyson, Philips şi LG.
Parteneriatul cu evoMAG se înscrie în strategia mai amplă a Trendyol de a-şi consolida prezenţa pe piaţa locală. Din decembrie 2024 şi până în prezent, compania a derulat un program accelerat de integrare a afacerilor româneşti, multe dintre acestea fiind IMM-uri, şi are ca obiectiv atingerea unui număr de 5.000 de selleri şi branduri locale până la finalul anului. Platforma oferă retailerilor parteneri acces la o bază largă de clienţi, sprijin de marketing, instrumente de analiză a datelor şi soluţii logistice.
Pentru evoMAG, business fondat de Mihai Pătraşcu în urmă cu 20 de ani, listarea pe pe platforme de tip marketplace-ul a devenit un motor de creştere în ultimii ani, acestea generând aproximativ 15% din totalul vânzărilor companiei. În 2024, compania Evolution Prest Systems, care operează magazinul online evoMAG, a avut o cifră de afaceri de 242 mil. lei (48,6 mil. euro), în creştere cu 14% faţă de 2023, şi un profit net de 1,2 mil. lei (237.000 euro), dublu comparativ cu anul anterior, conform datelor înregistrate la Ministerul Finanţelor.
evoMAG este prezent pe toate platformele majore de tip marketplace din România, precum eMAG, Glovo, Bringo, Wolt şi Decathlon. Compania este deja activă pe eMAG Ungaria şi Bulgaria şi avea în plan şi listarea pe Skroutz (cel mai important marketplace din Grecia).
În 2022, retailerul a atras o investiţie de 2 milioane de euro de la fondul de capital de risc Catalyst România pentru a susţine dezvoltarea accelerată a companiei.
Trendyol a fost fondat la Istanbul în 2010, iar din 2018 gigantul chinez Alibaba a devenit principalul investitor şi acţionar al companiei. Din ianuarie 2024 compania turcă a intrat şi pe piaţa din România, deschizând şi un depozit anul acesta în judeţul Ilfov. Pe platforma Trendyol sunt listaţi şi alţi comercianţi şi branduri locale, printre care se numără Mini Prix (fashion), Gerovital, Mayie (beauty), Drool şi Bebeluc (produse pentru copii).