ZF 24

Un român în anticamera formula 1: Robert Vişoiu va concura la echipa Rapax, în GP2

Un român în anticamera formula 1: Robert Vişoiu va...

Autor: Adrian Petculescu

07.03.2015, 10:35 413

În 2014, Vişoiu, 19 ani, a evoluat în GP3, pentru echipa Arden, reuşind un loc 3 şi clasându-se pe locul 13 la finalul sezonului.

"Sunt foarte bucuros de această oportunitate. Am muncit din greu cu Pro Performance (n.r. - o academie ce dezvoltă abilităţile piloţilor) pentru a fi la cel mai înalt nivel şi sunt sigur că, împreună cu Rapax, voi reuşi să progresez în 2015. Se anunţă un an interesant, în care trebuie să învăţ multe lucruri noi, dar sunt sigur că voi fi capabil să fiu competitiv", a declarat tânărul pilot.

"Suntem încântaţi să avem un astfel de talent alături de noi în GP2. Un pilot ca Robert, care este deja o figură importantă în motorsportul din România la frageda vârstă de 19 ani, se bazează pe Rapax, iar echipa va încerca să-l ajute în cel mai bun mod cu putinţă, oferindu-i lunga noastră experienţă şi know-how-ul", a afirmat Gianfranco Sovernigo, team principal şi fondator Rapax.

Vişoiu va efectua primele teste la noua echipă la finalul săptămânii viitoare, la Abu Dhabi. Primele etape ale sezonului vor avea loc la 18 aprilie şi 19 aprilie, la Sakhir, în deschiderea activităţilor legate de Marele Premiu de Formula 1 al Bahrainului. Piloţii GP2 vor mai concura în 2015 pe alte zece circuite.

Născut la Piteşti, Robert Vişoiu a început să practice kartingul de la vârsta de 4 ani. El a luat startul în prima competiţie de karting la vârsta de 7 ani. În 2012, Vişoiu a participat la cursele GP3 Series şi la cele din Formula 3 Italia. În 2013, el a continuat în GP3, semnând cu echipa MW Arden, alături de care a obţinut două victorii, la Valencia şi Hungaroring. Pilotul român a încheiat sezonul 2013 pe locul 11 în clasamentul general.

În GP2 a mai concurat un român, Mihai Marinescu, la finalul anului 2011. După ce a terminat sezonul pe locul cinci în Formula 2, Mihai Marinescu a fost invitat să concureze în GP2 Final de la Abu Dhabi, tot la volanul unui monopost al echipei Rapax.

Rapax este urmaşa unei echipe înfiinţate în 1997, care zece ani mai târziu a primit sprijinul triplului campion mondial de Formula 1 Nelson Piquet, devenind Minardi Piquet Sports. După retragerea fostului pilot brazilian, la finalul anului 2009, echipa a fost cumpărată de Sovernigo şi a devenit Rapax Team.

Rapax a debutat în GP2 în 2005, obţinând titlul de campioană a seriei cinci ani mai târziu, în primul sezon de la preluarea de către Sovernigo, atât la piloţi, prin actualul driver Lotus F1 Pastor Maldonado (Venezuela), cât şi la echipe.

În cele zece sezoane ale GP2, 26 dintre cei 150 de piloţi care au luat startul au fost promovaţi în Formula 1, printre aceştia numărându-se nume "grele" din Marele Circ de azi, cum ar fi Lewis Hamilton, campionul mondial en titre, Nico Rosberg, Nico Hulkenberg şi Romain Grosjean.

Toţi piloţii din GP2 concurează pe acelaşi tip de monopost: şasiu Dallara şi motor Mecachrome V8 de patru litri, aspirat natural, de 612 cai putere. Maşina poate atinge 100 de kilometri/oră în 2,9 secunde şi 200 de kilometri/oră în 6,6 secunde.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO