ZF 24

Un român vrea să simplifice modul în care companiile îşi fac publicitate online

Mihai Fanache: Platformele care sunt administrate global îţi pot spune că îţi oferă milioane de afişări din România, însă trebuie să existe şi o implicare umană, pentru că automatizarea şi globalizarea nu funcţionează mereu bine

Mihai Fanache: Platformele care sunt administrate global îţi pot spune că îţi oferă milioane de afişări din România, însă trebuie să existe şi o implicare umană, pentru că automatizarea şi globalizarea nu funcţionează mereu bine

Autor: Ioana Nita

21.04.2014, 00:06 946
Mihai Fanache, românul care reprezintă de opt ani de zile pe piaţa locală de publicitate compania americană Yahoo!, a lansat pe mai multe pieţe internaţionale propriul său produs - o platformă digitală care automatizează vânzarea spaţi­ilor de publicitate online între publisheri şi agenţii sau clienţi mici şi mijlocii de publicitate.
 
Platforma lansată sub brandul Oscar ţine cont de specificul pieţei pe care activează, oferind agenţiilor şi companiilor acces la spaţiile publicitare din mediul online local şi îşi propune să îmbunătăţească procesul de achiziţie a spaţiilor de reclamă, pe care Fanache îl compară cu sistemul folosit de liniile aeriene pentru a vinde bilete la începutul anilor ’70, respectiv greoi, dificil şi puţin automatizat.
 
Platforma Oscar automatizează vânzarea spaţiilor de publicitate online între publisheri şi agenţii sau clienţi mici şi mijlocii de publicitate prin intermediul unui mecanism de licitare în timp real – real time biding (RTB). Prin intermediul acestui mecanism, cumpărătorii de publicitate licitează pentru o afişare pe un anumit site şi dacă câştigă, reclama este afişată instantaneu pe site-ul publisher-ului.
 
Dezvoltarea platformei a început în urmă cu doi ani, 10 persoane lucrând în permanenţă pe acest proiect. Investiţia, care este de ordinul sutelor de mii de euro, a fost realizată din fonduri proprii plus credite bancare. Din echipa ChargeAds fac parte şi manageri străini, printre care Tun Pang, care a lucrat anterior pentru Yahoo! şi Right Media, Daniel Stockton, care a lucrat anterior pentru IBM sau Paul Stemmet, care a lucrat pentru Royal Bank of Scotland, Citi, Sybase şi  Mxit - cea mai mare reţea socială din Africa. Directorul comercial pentru Europa este Irina Moroşanu.
 
Pe termen mediu şi lung, compania are în plan să deschidă birouri şi în ţările din regiune, precum Ungaria sau Grecia.
 
„Am vrea să perfecţionăm modelul în Româ­nia, unde înţelegem piaţa, şi apoi să venim cu solu­ţia ideală şi pentru celelalte pieţe“, a punctat Fanache. „Platforma Oscar se adresează şi pieţelor emergente şi are în vedere şi nevoile agenţiilor din pieţele emergente care sunt diferite faţă de modul de operare al celor din SUA spre exemplu.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO