Grupul german de familie STIHL Group a inaugurat prima sa unitate de producţie dedicată exclusiv echipamentelor pe acumulatori, la Oradea, în urma unei investiţii de 125 milioane de euro, fabrica urmând să genereze circa 700 de locuri de muncă până în 2028.
În prezent, fabrica are aproximativ 135 de angajaţi.
„Noua fabrică din Oradea extinde reţeaua noastră globală şi consolidează poziţia STIHL pe segmentul echipamentelor pe acumulatori aflat în plină expansiune. Este o investiţie esenţială, care va asigura competitivitatea noastră pe termen lung în Europa şi va sprijini clienţii prin produse de înaltă performanţă, dezvoltate şi construite pentru profesionişti şi utilizatori exigenţi din întreaga lume”, a declarat Dr. Nikolas Stihl, Preşedintele Consiliului Consultativ şi al Consiliului de Supraveghere.
Construcţia a început în martie 2024, fabrica urmând să îşi crească treptat capacitatea de producţie, urmând să atingă un volum anual de 1 milion de pachete de baterii până în 2026. Până în 2028, producţia este estimată să ajungă la 1,8 milioane de pachete de baterii şi 1,7 milioane de echipamente pe acumulatori.
Iniţial, fabrica va produce suflante pe acumulatori şi pachete de baterii AP, iar ulterior portofoliul se va extinde pentru a include şi alte echipamente pe acumulatori, precum motocoase, drujbe şi alte unelte.
Noua unitate dispune de 47.000 de metri pătraţi de spaţiu operaţional, pe un teren cu o suprafaţă totală de 147.000 de metri pătraţi.
Potrivit companiei, decizia de a construi noua fabrică la Oradea reflectă strategia STIHL de a-şi consolida prezenţa în Europa şi de a amplasa producţia în proximitatea pieţelor-cheie.
Grupul Stihl este prezent în România din 1997, prin subsidiara comercială ANDREAS STIHL Motounelte S.R.L., iar din 2025 a fost lansat şi un hub de producţie la Oradea, prin ANDREAS STIHL POWER TOOLS S.R.L.
STIHL a fost fondat în 1926 de Andreas Stihl, în Germania, grupul încheind 2024 cu afaceri de 5,33 miliarde euro şi 19.732 de angajaţi la nivel mondial. Compania are unităţi de producţie în 8 ţări (Germania, Austria, Elveţia, SUA, Brazilia, China, Filipine şi România), 44 de filiale proprii de vânzări şi marketing, aproximativ 120 de importatori şi peste 52.000 de distribuitori autorizaţi în mai mult de 160 de ţări.
În 2024, 25% din vânzările STIHL au provenit din produse alimentate pe baterie, obiectivul companiei fiind să crească ponderea la 35% până în 2027 şi la 80% până în 2035.