ZF 24

Unde se va ajunge? Roboţii sunt capabili acum să creeze. Inteligenţa artificială a creat o rochie, a produs o melodie şi a dat o petrecere

Unde se va ajunge? Roboţii sunt capabili acum să...
28.10.2017, 12:00 807

Cu ajutorul inteligenţei artificiale Watson, IBM a colaborat cu Marchesa pentru a crea prima rochie cognitivă din lume, a produs o melodie cu Alex Da Kid, şi a reuşit să personalizeze o petrecere întreagă în conformitate cu tiparele comportamentale variate ale invitaţilor, spune Jacelyn Swenson, Head of IBM Branded Content and Global Creative Team, în cadrul evenimentului IAA Global Conference, care se desfăşoară astăzi şi mâine în Bucureşti.

„După ce am analizat mii de rochii, de tipare, de modele, mii de designeri şi de tipare care nu erau imprimate neapărat pe haine, ci poate şi variaţii de tapet sau perdele, după ce Watson a învăţat toate aceste modele, împreună cu Marchesa, a dat naştere la prima rochie cognitivă din lume care a reprezentat un produs revoluţionar în lumea modei şi nu numai”, explică Swenson.

Aceasta indică faptul că inteligenţa artificială poate face mult mai mult de atât, deoarece o rochie nu reprezintă pentru unele persoane un produs inovator, Watson poate ajuta în activitatea de zi cu zi a medicilor, prin a-i ajuta să analizeze mai repede starea unui pacient, şi mai corect încât fiecare afecţiune sau boală este un algortim, cu anumite elemente specifice.

De asemenea, Watson a colaborat cu artistul Alex Da Kid pentru a genera producţia muzicală perfectă.

„Alex Da Kid a venit la noi pentru a ne întreba cum poate găsi combinaţia perfectă de elemente de care are nevoie o melodie pentru a deveni un hit mondial şi a fi pe placul tuturor. Sistemul a trebuit astfel să asculte creaţii muzicale care s-au întins pe ultimii 20 de ani, producţii culturale, să citească articole din ziare şi să înveţe filme artistice. După această procedură, Watson a reuşit să sugerezeun ritm care putea fi ritmul perfect”.

Watson a „organizat” şi o petrecere . După ce a fost anunţat evenimentul pe Twitter, datele colectate de reţea despre fiecare dintre utilizatorii care şi-au confirmat prezenţa au fost analizate încât băuturile au fost personaliate, precum şi mâncarea şi muzica.

Daybreaker se numeşte conceptul şi reprezintă petreceri care încep la 6 dimineaţa şi se termină în 3-4 ore. La această petrecere animată de Watson, luminile din ringul de dans era controlate tot de inteligenţa artificială, care sporea intensitatea acestora în funcţie de intensitatea cu care oamenii se mişcau pe ringul de dans.

„Peste 40% din forţa de muncă la nivel mondial sunt milennialls, iar studiile arată că în doar câţiva ani acest nivel va ajunge la 70%. Aceşti oameni trebuie să lucreze în baza creativităţii, deoarece este singurul lucru care ne va ajuta să ne dezvoltăm mai departe şi să ducem descoperirile şi invenţiile, mereu la alt nivel”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO