ZF 24

Unicredit anunţă oficial că a preluat clienţii corporate de la RBS. Banca britanică este la un pas de plecare din România, după şase ani pe piaţa locală

Unicredit anunţă oficial că a preluat clienţii...

Autor: Ciprian Botea

05.08.2014, 13:03 10589

UniCredit Ţiriac şi RBS România  au anunţat oficial semnarea acordului privind transferul către UniCredit al celor 500 de clienţi corporate ai RBS, o tranzacţie care vizează un portofoliu total de active de 260 mil. euro şi depozite de 315 mil. euro.

Acordul vine după ce anul trecut UniCredit preluase portofoliul de retail al RBS, precum şi angajaţii din divizia de retail. Odată cu transferul portofoliului corporate, toţi angajaţii RBS vor trece la UniCredit, iar britanicii se vor retrage de pe piaţa locală.

Tranzacţia va fi finalizată după primirea avizului din partea consiliului concurenţei, oficialii celor două bănci estimând că procesul va dura câteva luni. Cele două bănci nu au făcut publice detaliile financiare ale tranzacţiei.

Vedeţi şi 

Topul sistemului bancar la sfârşitul lunii mai, raportat la cotele de piaţă

RBS luase în primăvară decizia de închidere totală a operaţiunilor, adică şi a diviziei corporate, căreia încă i se mai acordase o şansă de supravieţuire anul trecut, când a vândut portofoliul de retail.

RBS a avut în ultimele luni discuţii cu mai mulţi potenţiali cumpărători, în fazele finale rămânând UniCredit şiRaiffeisen. În final negocierile s-au purtat cu UniCredit, părţile cunoscându-se bine deja de la tranzacţia din 2013 cu portofoliul de retail.

Evaluarea portofoliului corporate s-a dovedit însă mai dificilă decât în cazul retailului în condiţiile volatilităţii specifice acestei categorii de clientelă care prin definiţie lucrează cu două sau chiar mai multe bănci şi care se poate muta uşor la altă instituţie de credit – mai ales în cazul companiilor de talie mare, curtate constant de bancheri. Ca şi în cazul retailului, care a inclus un segment important de tip private banking, UniCredit se bazează pe similitudinile existente la nivelul capacităţii de servire a companiilor şi al profilului de clienţi, sperând astfel la un grad ridicat de retenţie în urma tranzacţiei cu RBS. De altfel, UniCredit continuă să aibă o poziţie mai solidă pe piaţă ca bancă de corporate decât de retail, eventuala echilibrare a celor două segmente fiind un proces de durată.

La sfârşitul lui 2013 UniCredit avea active totale de circa 26 mld. lei (5,8 mld. euro), fiind a şasea mare bancă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO