ZF 24

UPC caută să se extindă pe piaţa locală: „Nu vom spune niciodată nimic despre ce avem de gând să cumpărăm pentru că ar fi ceva lipsit de înţelepciune, dar compania noastră se uită întotdeauna la asemenea oportunităţi”

Manuel Kohnstamm, vicepreşedinte, Chief Policy Officer al LGI

Nu spun că o singură taxă nouă aplicată industriei noastre de comunicaţii ne va alunga de aici, dar aceasta nici nu ajută. Dacă tu vrei, ca ţară, să le garantezi cetăţenilor şi companiilor cea mai bună infrastructură de comunicaţii care să stimuleze creşterea economiei, atunci cel mai rău lucru pe care îl poţi face este să taxezi investiţiile în infrastructură. Este o măsură contraproductivă pentru întreaga industrie de comunicaţii din România.

Manuel Kohnstamm, vicepreşedinte, Chief Policy Officer al LGI Nu spun că o singură taxă nouă aplicată industriei noastre de comunicaţii ne va alunga de aici, dar aceasta nici nu ajută. Dacă tu vrei, ca ţară, să le garantezi cetăţenilor şi companiilor cea mai bună infrastructură de comunicaţii care să stimuleze creşterea economiei, atunci cel mai rău lucru pe care îl poţi face este să taxezi investiţiile în infrastructură. Este o măsură contraproductivă pentru întreaga industrie de comunicaţii din România.

Autor: Adrian Seceleanu

13.08.2014, 00:08 1108

După mai mulţi ani „de pro­vo­cări“, grupul american este mulţumit de „reluarea creşterii“ din România. În industrie „toată lumea discută cu toată lumea“, răspunde Manuel Kohnstamm, vicepreşedinte al grupului ame­rican Liberty Global, la întreba­rea dacă UPC se uită la achiziţii sau parteneriate pe piaţa locală.

Grupul american Liberty Global (LGI) se uită în mod constant la oportunitatea de a face achiziţii sau de a încheia parteneriate, inclusiv pe piaţa din România - mai ales în contextul în care subsidiara locală a revenit pe creştere - însă compania nu poate oferi mai multe detalii decât faptul că practic „toată lumea“ discută cu „toată lumea“, a declarat într-un interviu pentru ZF Manuel Kohnstamm, care este vicepreşedinte şi Chief Policy Officer la LGI şi preşedinte al Asociaţiei Europene de Comunicaţii prin Cablu (Cable Europe).

„Nu vom spune niciodată nimic despre ce avem de gând să cumpărăm pentru că ar fi ceva lipsit de înţelepciune, dar compania noastră se uită întotdeauna la asemenea oportunităţi, este foarte activă pe acest segment. În ultimii zece ani grupul nostru a făcut peste 160 de achiziţii, mai mici sau mai mari, este o cifră mare“, a spus Kohnstamm.

UPC este al doilea jucător de pe piaţa locală de cablu TV cu 844.000 de clienţi şi al treilea jucător de pe piaţa TV, cu 1,150 de milioane de clienţi. Compania a reuşit să oprească hemoragia de pe segmentul de cablu din anii anteriori şi să revină la o creştere a bazei de clienţi, crescând pe de altă parte şi pe piaţa de servicii de internet şi de telefonie fixă - acesta fiind şi contextul în care grupul a reînceput să includă România pe lista ţărilor în care ar putea realiza o preluare. „Situaţia din România a fost una plină de provocări pentru un număr de ani, dar acum suntem foarte mulţumiţi să vedem că a revenit creşterea şi din punctul de vedere al veniturilor şi al numărului de abonamente“, a comentat Kohnstamm. În al doilea trimestru din acest an, UPC a raportat o creştere de 1% a bazei de clienţi pe cablu, de 16% pe internet (la 406.700 abonamente) şi de 21% pe telefonia fixă (la 304.900 abonamente).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO