ZF 24

UPDATE: Oficial Google la Bucuresti: comertul online are un potential enorm

Oficial Google la Bucuresti: comertul online are un potential enorm
16.10.2009, 15:25 31

Comertul online are un potential enorm in Europa, atat in tarileoccidentale unde piata de internet este deja matura cat si pe pieteprecum Romania unde numarul de utilizatori se afla inca in plinaexpansiune a declarat in cadrul unui eveniment organizat laBucuresti Gokhan Sahn, EMEA Top Accounts Associate al Google,compania care detine cel mai mare motor de cautare din lune.

Potrivit datelor prezentate de Sahn 20% dintre consumatorii dinvestul Europei cumpara prin internet online.

"Este o oportunitate uriasa de crestere reprezentata de cei 80%din consumatori de pe piete internet mature care nu fac incaachizitii online", a spus Gokhan Sahn.

Proportia vest europenilor care fac achizitii online ar urma sacreasca la 50% in 2014, cand suma cheltuita de fiecare pentruachizitii online ar urma sa ajunga in medie la peste 1000 deeuro.

In ceea ce priveste piata online din Romania, oficialul Googlenu a oferit niciun fel de informatii interne ci a folosit datedintr-un sondaj realizat in decembrie 2008 de compania GemiusResearch.

Potrivit sursei citate 50% din utilizatorii de internet dinRomania au cumparat cel putin odata ceva online iar 96% dintre eiau auzit ca exista posibilitatea de a face achizitii online.

"Aparent, a doua activitate pe internet, dupa e-mail, autilizatorilor de servicii de date din Romania este shopping-ul", aspus el.

Sahn a insistat ca "nu garanteaza" pentru date - care nu apartinGoogle, si nici nu a prezentat informatii obtinute de motorul decautare despre piata locala motivand ca Romania nu se afla in zonasa de responsabilitate. Pe de alta parte, oficialii Gemius Researchau precizat ca nu au oferit oficialului Google date privind celemai populare activitati pe internet pentru Romania.

Datele BRAT arata ca romanii intra pe net in primul randpentru a cauta informatii

Un studiu publicat in iulie de Biroul Roman de Audit alTirajelor descrie, de altfel, un comportament cu totul diferit alutilizatorului roman de internet. Astfel, potrivit datelor BRAT 3,7milioane de romani acceseaza zilnic internetul in primul randpentru a cauta informatii si pentru e-mail in timp ce cumparaturileonline ocupa o pondere foarte redusa din cauza rezervelor romanilorpentru cumparaturile pe net. Potrivit datelor existente pe piataGoogle este cel mai utilizat motor de cautare pe internet dinRomania.

Sahn nu raspunde de piata din Romania

Sahn lucreaza de un an pentru Google, unde raspunde la niveleuropean de relatia cu conturile mari, asa cum este France Telecom(Orange). Anterior el a lucrat pentru Sony si o companie afiliataPublicis.

El s-a aflat in Bucuresti la o conferinta organizata de Orange,numarul unu pe piata locala de telefonie mobila.

Activitatile din Romania ale celui mai mare motor de cautare dinlume sunt coordonate de la Londra de o echipa de aproximativ 10oameni, dintre care cel putin patru sunt romani. Liderul echipeicare conduce echipa Google pentru Romania este Amelia Cretu. Ea astudiat in Romania, Italia si Suedia, fiind specializata inpublicitate si brand management. Anterior ea a lucrat pentrucompania Amprenta Advertising ca executive account manager.Anterior, operatiunile Google in Romania au fost conduse de RaduTudorache, fost director de reglementare in cadrul arbitruluitelecom. In prezent Tudorache lucreaza pentru Romtelecom.

Magazinele IT&C online - afaceri de peste 100 mil.euro in 2008

Comertul online de pe piata locala se afla inca intr-un stadiuincipient in conditiile in care gradul de dotare al populatiei cucalculatoare este redus iar procentul celor care au acces lainternet este de asemenea mai mic in raport cu tarile din vestulEuropei. In acest moment, conform estimarilor Euromonitor nicimacar in o jumatate din gospodariile din Romania nu se afla uncalculator.

Primii patru retaileri IT&C de pe piata locala auinregistrat anul trecut afaceri cumulate de aproximativ 100 mil.euro in timp ce comertul pe internet cu plata cu cardul bancaronline s-a ridicat la 50 mil. euro - desi in aceasta suma intra siplata facturilor la telefonie mobila - o piata de sute de milioanede euro.

Cea mai mare parte a vanzarilor realizate de retailerii onlineeMag, Pcfun, Pcgarage si cel.ro sunt finalizate prin plata cash aproduselor in momentul livrarii. Un procent foarte redus dinvanzari este finalizat cu o plata online a produselor cu cardulbancar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO