ZF 24

Urmează fuziunile şi achiziţiile, dar cât de „sănătoase“ sunt? România are printre cele mai fragmentate pieţe de comerţ. În Austria, trei jucători „mănâncă“ 75% din domeniu

Autor: Cristina Rosca

16.07.2015, 16:48 1497

Cele mai importante trei grupuri de comerţ din România - Schwarz, Carrefour şi Metro - controlează împreună o treime din piaţa locală evaluată la circa 16-17 mld. euro.

Piaţa locală de comerţ alimentar este printre cele mai fragmentate din Europa, în România fiind prezenţi aproape toţi retailerii străini importanţi, cu excepţia Tesco. Astfel, nouă grupuri de comerţ care au în total 12 reţele străine controlează 50-55% din piaţă, pe când în Occident „pu­terea“ se concentrează în mâinile unui număr mult mai mic de jucători. Spre exemplu, în Germania, o pondere similară au trei grupuri de comerţ cu patru branduri. Austria este piaţa cea mai „concentrată“, primii trei jucători - Rewe Group (cu reţelele Penny Market şi Billa), Internationale Spar Centrale BV (Spar) şi Aldi Group (Aldi) „mâncând“ circa 74% din toată piaţa de comerţ alimentar.

Piaţa locală este astfel printre cele mai con­cu­ren­ţiale din Europa, ba mai mult, comerţul este şi printre cele mai concurenţiale sectoare economice din România. Astfel, potrivit raportului anual al Con­siliului Concurenţei din 2014, retailul alimentar este printre cele mai competitive pieţe, alături de ser­viciile de arhitectură, distribuţia de piese de schimb pentru autovehicule sau serviciile publice de salu­brizare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO