ZF 24

Ursus pierde uşor din rulajul câştigat în 2013: „Scăderea pieţei berii ne-a afectat“

Ursus mai are trei fabrici de bere, unitatea din Timişoara fiind cea mai veche

Ursus mai are trei fabrici de bere, unitatea din Timişoara fiind cea mai veche

Autor: Ioana David

21.12.2014, 15:40 156
Ursus Breweries, cel mai mare producător local de bere, a înregistrat o cifră de afaceri de 708 mil. lei (159 mil. euro) în primele şase luni ale acestui an, în scădere cu 4% comparativ cu intervalul similar din 2013, arată datele publice disponibile.
 
Ursus, compania cu cea mai mare cifră de afaceri din industria locală a berii, a avut un rulaj de 739 mil. lei (168 mil. euro) în primul semestru din 2013, realizat din branduri precum Ursus, Grolsch, Redd’s, Timişoreana, Ciucaş, Stejar, Azuga, Peroni Nastro Azzurro şi Pilsner Urquell.
 
„Pe fundalul unei scăderi generale a pieţei de bere, performanţa noastră a fost, la rândul ei, afectată. Aceasta s-a reflectat prin volume de vânzări mai mici în condiţiile unui nivel scăzut al încrederii consumatorilor şi a două creşteri consecutive a accizei, în anul 2013  de aproape 16% în lei şi în 2014 datorată ratei artificiale de schimb de 4,73 lei/euro, factori care au afectat puterea de cumpărare a consumatorilor“, au spus reprezentanţii Ursus. 
 
Piaţa berii a avut o evoluţie slabă anul acesta, iar în primele şase luni volumul vândut s-a diminuat cu 9%, până la 7,3 milioane de hec­tolitri, arată datele Asociaţiei Berarii Ro­mâniei. Jumătatea anului slabă la care s-a adăugat vara în aceeaşi notă creează premisele ca 2014 să fie un nou an de scădere în industria de profil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO