ZF 24

Valer Hancaş, director corporate affairs şi comunicare Kaufland România: Acum câţiva ani norma era "go big or go home", acum este invers, "go small or go home".

Valer Hancaş, director corporate affairs şi comunicare...

Autor: Roxana Rosu

10.05.2018, 10:41 6867

În timp, probabil, oamenii vor fi inlocuiţi de roboţi, dar este un proces foarte lung; relaţia interumană este esenţială în retail, a declarat  Valer Hancaş, director corporate affairs şi comunicare Kaufland România la conferinţa ZF RETAIL 2018

"În următorii 5 ani, ponderea cifrei de afaceri pe zona de food venită din online va fi în creştere, dar încă nesemnfificative faţă de offline. Omni-channel este compus şi din partea umană. Uşor uşor,probabil, oamenii vor fi inlocuiţi de roboţi, dar este un proces foarte lung. Cred că relaţia interumană din retail este una dintre cele mai importante senzaţii pe care o primeşti la cumpărături".

În 2017 am ajuns a 10 mld lei net vânzări. Aşteptările pentru 2018 sunt la un nivel la fel de mare. Euromonitor estimează cea mai mare creştere de consum până în 2025 în România.

Avem şi bariere, domeniul politic, legislaţia, mereu în schimbare, există şi factori externi.

Alte declaraţii : 

Toate studiile sunt menite să vină în întâmpinarea nevoilor clienţilor, ce au ei nevoie. La  fel, este important să oferi condiţii angajaţilor şi familiilor angajaţilor.

Salariul minim la Kaufland este de 2.800 lei brut.

Supravieţuirea în piaţă este adaptabilitatea. Noi am intrat şi în oraşe mici, sub 20.000 de locuitori, intrăm şi pe alte zone care nu erau de interes pentru noi anterior. Am deschis un magazin într-un complex de apartamente la Cluj, vom intra şi în mall la Sibiu.

Acum câţiva ani norma era "go big or go home" acum este invers "go small or go home".

Mai e loc în piaţă. În ultimii ani am deschis 5-6 magazine, anul acesta vrem 10, am dublat bugetul de investiţii la 200 mil euro.

Suntem atenţi la localizare, premiumizare, fresh şi un sortiment majoritar de produse româneşti. Este un trend internaţional spre producţia locală şi românii se uită şi ei la aceste lucruri.

Aveam o producţie locală de 14 mil porcine, acum 4 mil porcine, în condiţiile în care consumul este de 9-10 mil de porci. Acum avem integral furnizori locali la Kaufland.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO