ZF 24

Vânzările IKEA în România au crescut cu 12% în anul fiscal 2024, la 1,4 miliarde lei, cele trei magazine, din Bucureşti şi Timişoara, raportând peste 6 milioane de clienti

Vânzările IKEA în România au crescut cu 12% în anul...

Autor: Roxana Rosu

16.10.2024, 13:01 103

IKEA România a înregistrat în anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024) o creştere de 12% a vânzărilor totale, la peste 1,4 miliarde lei, şi o creştere de 5% a segmentului de comerţul online, comparativ cu anul precedent.

În volum retailerul suedez a vândut peste 26,5 milioane de produse, 65% fiind piese de mobilier şi 35% accesorii.

Compania a investit 20,5 milioane euro pentru a reduce preţurile la aproape jumătate din gama de produse, parte a unei strategii mai ample a grupului Ingka, care a investit peste 2,1 miliarde euro pe toate pieţele în ultimul an.

„Ne propunem de fiecare dată să fim alături de oameni şi credem că acum este mai important ca niciodată să facem acest lucru. Pe parcursul ultimului an fiscal, am redus preţurile produselor noastre fără a compromite calitatea, forma, funcţionalitatea sau durabilitatea lor şi suntem bucuroşi să vedem că aceasta a fost o decizie de afaceri înţeleaptă. Am investit, de asemenea, în punctele noastre de întâlnire cu clienţii şi în îmbunătăţirea soluţiilor şi serviciilor digitale pentru a oferi o experienţă generală cât mai bună. Sunt mândru de echipa care a făcut acest lucru posibil,” a precizat Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE (România, Croaţia, Serbia, Slovenia, Ucraina).

În România, IKEA a înregistrat o creştere de 15% a numărului de vizitatori, la peste 6 milioane de persoane, influenţată şi de deschiderea noului magazin din Timişoara în iunie 2023. Tot în anul fiscal 2024 compania a deschis primul Studio de planificare şi comandă din România, în oraşul Constanţa.

Site-ul IKEA a înregistrat peste 28 de milioane de vizite şi mai bine de 382.000 de comenzi online, confirmând tendinţa în creştere a consumatorilor de a face achiziţii online.  Programul de fidelizare IKEA Family a ajuns la 1 milion de membri.

Printre cele mai vândute produse, patul HEMNES a fost deosebit de popular în segmentul de mobilier, cu peste 7.500 de unităţi vândute. În ceea ce priveşte stilul, 65% din produsele pentru casă şi decoraţiuni vândute în magazinele IKEA s-au încadrat în categoria produselor moderne.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels