ZF 24

Vânzările retailerilor din AFI Cotroceni au crescut cu 12% la nouă luni, la un total de 170 mil.euro

Vânzările retailerilor din  AFI Cotroceni au crescut cu 12% la nouă luni, la un total de 170 mil.euro

Autor: Roxana Rosu

21.11.2016, 14:46 232

Centrul comercial AFI Cotroceni a încheiat primele nouă luni ale anului cu un venit operaţional net de 25 milioane de euro, cu 10% peste nivelul din aceeaşi perioadă din 2015, în timp ce vânzările retailerilor din mall au totalizat 170 milioane euro.

Centrul comercial a fost evaluat, la 30 septembrie, la 467 de milioane de euro, o creştere de 7,6% în comparaţie cu anul trecut.

În prezent, mallul trece printr-un proces de extindere, care va adăuga suprafeţei închiriabile 6.500 de mp adiţionali, iar apoi va fi realizat un nou proces de evaluare. Comparativ cu anul trecut, vânzările retailerilor (cifra de afaceri) din AFI Cotroceni au crescut cu 12%, iar numărul vizitatorilor cu 5,5%, cu o rată de ocupare a centrului comercial de 99%. 

La nivel de grup, AFI Europe România a încheiat primele nouă luni ale anului cu un venit operaţional net de peste 34 milioane euro, în creştere cu 14% faţă de perioada similar din 2015, proprietăţile comerciale finalizate şi cele aflate în dezvoltare fiind evaluate la peste 800 milioane euro, cu un plus de 10%. În trimestrul trei, compania a înregistrat un venit operaţional net din activele sale generatoare de venit din România de 12 milioane de euro, reprezentând o creştere cu 17%%.

Dezvoltatorul israelian mai deţine pe piaţa locală şi proiectul AFI Ploieşti, unde vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au crescut cu 16%  la nouă luni şi venitul operaţional net (NOI) s-a apreciat cu 4% faţă de cifrele de anul trecut, ajungând la peste 3,3 milioane de euro. Gradul de ocupare al centrului comercial din Ploieşti este de 99%. În mallul AFI Ploieşti sunt finalizate, zilele acestea, lucrările de extindere, recent fiind deschise noile locaţii ale Deichmann şi Starbucks. Centrul comercial şi-a păstrat valoarea la 67,5 milioane de euro.

Pe segmentul birouri grupul deţine proiectul AFI Park, cu o suprafaţă închiriabilă totală de 70.000 de metri pătraţi în cele 5 clădiri, care se apropie de o rată de ocupare de 100%.

“Creşterea valorii activelor se datorează nu numai îmbunătăţirii economiei din România, ci mai ales activităţii echipei AFI Europe România în gestionarea diferitelor proiecte, atât în dezvoltarea construcţiilor noi, cât şi în modul în care coordonează portofoliul curent. Pentru a menţine şi chiar pentru a intensifica această creştere a AFI Europe România, am început anul acesta dezvoltarea AFI TECH PARK, un proiect de birouri cu o suprafaţă de 50.000 mp, care se va afla pe Bulevardul Progresului din Bucureşti, şi plănuim să demarăm lucrările la AFI Braşov, care constă într-un centru comercial de 40.000 mp şi 25.000 mp de spaţii de birouri. Mai mult, ne aşteptăm să începem anul viitor primul nostru proiect rezidenţial din România, AFI City, în Bucureştii Noi. Suntem în continuare în căutare de noi oportunităţi similare celei din Braşov”, a menţionat David Hay, CEO AFI Europe România.

AFI Properties, compania mamă a AFI Europe, a raportat în primele nouă luni un profit de 60 de milioane de euro, reprezentând o creştere de 30%, şi o apreciere cu 8% a veniturilor, la 122 de miloane de euro. De la începutul anului, AFI Properties a vândut peste 600 de unităţi rezidenţiale, în timp ce alte 200 de unităţi adiţionale au fost închiriate pe termen lung. Compania a finalizat în acest an clădirile de birouri AFI Park 4&5 din Bucureşti (32.000 mp), faza a patra a Airport City Belgrade (12.000 mp) şi faza a treia Classic 7 din Praga, toate având o rată de ocupare de aproape 100%.

În prezent, AFI Properties, prin subsidiarele sale, dezvoltă 20 de proiecte, inclusiv 9 clădiri de birouri, cu o suprafaţă de 200.000 mp, un nou centru comercial de 40.000 de mp în Braşov şi 1.800 de unităţi rezidenşiale în Serbia, Polonia, Letonia şi Cehia. 

AFACERI DE LA ZERO