ZF 24

Viaţa unei stewardese românce într-o companie aeriană care plăteşte salarii de peste 1.300 de euro

Viaţa unei stewardese românce într-o companie aeriană...

Autor: Mirabela Tiron

21.08.2014, 16:16 7463
"“Oamenii care sunt pasionaţi de călătorii pot face acest job, altfel este o corvoadă. Când postezi poze pe Facebook pare frumos, toată lumea vede că ai aterizat în Maldive sau Seychelles, dar între timp am mai fost de două ori în India şi Pakistan, unde au fost atentate. În ţările cu risc crescut nu ai voie să ieşi din hotel"”, spune Ana G., 30 de ani, absolventă a Facultăţii de Sociologie din Bucureşti, care a lucrat timp de doi ani ca însoţitoare de bord la o companie aeriană din Golf.
 
“"Salariul începea de la 1.300 de euro pe lună net şi puteam ajunge la 2.000 de euro în funcţie de numărul de ore zburate"”, povesteşte Ana.
 
Salariile atractive dar şi posibilitatea de a călători în toată lumea îi determină pe români să aplice pentru un job în cadrul transportatorilor aerieni străini.
 
În ultimii patru ani, companiile aeriene arabe s-au orientat şi spre piaţa locală pentru a face recrutări. Cei mai mulţi angajaţi români, 688 de persoane (din care 534 fac parte din echipajul de bord -însoţitori de bord şi piloţi) , îi are compania aeriană Emirates, cu venituri de circa 20 miliarde de dolari anual.
 
 
La începutul acestui an companiile aeriene Etihad Airways  şi  Qatar Airways,  cu 15 milioane de pasageri la nivel internaţional, au organizat un proces de recrutare în România.
 
Dacă în România salariul unei însoţitoare de bord începe de la 1.500 de lei (340 de euro), în străinătate depăşeşte 1.000 de euro net pe lună.
 
Marele dezavantaj cu care vine acest job, potrivit ei, este că nu îţi poţi clădi o viaţă socială, “toate relaţiile sunt superficiale şi conjuncturale, puţine pot fi aprofundate. Dezrădăcinarea este cel mai mare minus. (...) Este greu să fii singur atât de departe de casă, să faci multe compromisuri în viaţa ta socială din cauza lipsei de timp. Să mergi în sute de locuri frumoase şi totuşi să te simţi singur. Cu toate astea, aş recomanda oricui are puţin curaj să încerce să facă această meserie”. Printre provocările cu care se confruntă însoţitorii de bord sunt cele în relaţia cu pasagerii, “experienţele urâte sunt pe de o parte date de zilele urâte pe care ţi le provoacă dorul de casă şi distanţa faţă de tot ce îţi este drag, iar pe de altă parte unii pasageri care pot da o notă negativă zborului tău. De exemplu, sunt oameni care devin foarte vocali dacă nu primesc varianta de meniu pe care o doresc”.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO