ZF 24

Vinexpert: vindem 20% din total pe online, cât un magazin bun de-al nostru

Vinexpert: vindem 20% din total pe online, cât un...

Autor: Radu Racu

01.06.2015, 00:03 1235

Vinexpert, unul dintre cei mai importanţi retaileri de pe piaţa de vinuri premium din România, a ajuns la o cotă de vânzări de 20% din total prin intermediul magazinului online, afirmă Florin Bejan, proprietarul companiei.

"Un procent de 20% din totalul vânzărilor se realizează prin magazinul online, iar potenţialul pe acest segment este mare. Vindem pe online cât într-un magazin mare de-al nostru", a declarat Bejan.

Magazinul online Vinexpert, care funcţiona anterior sub numele de e-vinarie.ro, a fost relansat după ce Florin Bejan a preluat compania în anul 2009.

Vinexepert operează o reţea de şase magazine proprii, dintre care cinci în Bucureşti şi unul în Cluj, precum şi un magazin în regim de reanciză la Braşov.

Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 1,6 milioane euro, uşor sub nivelul din 2013, pentru 2015 estimând o cifră de 1,7- 2 milioane euro.

"Cel mai bun an al nostru din punct de vedere al afacerilor a fost 2011. Cred că vom reuşi să egalăm performanţa aceea abia la anul", a menţionat proprietarul Vinexpert.

Vinexpert vinde în România "câteva mii de etichete de vinuri", conform lui Bejan, care provin de la peste 100 de pdogorii din străinătate şi circa 20 de podgorii din România. Bonul mediu de vânzare din magazinele proprii este de 50 de lei, ceea ce s-ar traduce într-un volum anual de peste 150.000 de sticle comercializate.

Date oficiale despre valoarea pieţei de vin din România nu există, estimările jucătorilor din industrie variind între 200 şi 300 de milioane de euro. Spre comparaţie, vânzările de bere din România însumează anual circa 1,5 miliarde de euro.

În ceea ce priveşte piaţa de vin premium, estimările optimiste al retailerilor de profil urcă până la 20%, în timp ce prognozele mai rezervate indică un nivel de doar 10%. 

"Piaţa de vinuri premium e foarte arătoasă , e interesantă, dar nu e un business foarte mare, pentru că încă în principiu consumul pe acest segment în România este limitat. Eu estimeză că se situează  la 10-12% din total, cei optimişti spun 20%, dar eu sunt pesimist. Poţi să spui 20% dacă incluzi şi vinurile de tip border", afirmă Florin Bejan. Din punct de vedere valoric, proprietarul Vinexpert estimează piaţa de vinuri premium la circa 20 de milioane de euro pe an.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO