ZF 24

Volkswagen a căzut în prăpastie şi riscă să tragă toată industria de componente auto: Profitul colosului german a scăzut cu 64%. Deja a anunţat că va închide 3 fabrici în Germania şi va concedia zeci de mii de angajaţi. Un post tăiat în Germania înseamnă 7-10 posturi tăiate în industria de componente auto

Volkswagen a căzut în prăpastie şi riscă să tragă...

Autor: Andrei Şerbănescu

02.11.2024, 19:32 12410

Volkswagen a subliniat „nevoia urgentă” de a demara o serie de închideri majore de fabrici şi reduceri de personal, după ce cel mai mare producător auto din Europa a raportat o scădere de 64% a profitului net trimestrial, cauzată de diminuarea vânzărilor din China, relatează Financial Times.

Compania a informat comitetul de întreprindere despre intenţia de a închide trei fabrici şi de a concedia zeci de mii de angajaţi, reprezentând cea mai amplă restructurare din cei 87 de ani de istorie a grupului.

Vine tsunamiul din auto: Dacă tot vor să fie haioşi ca să strângă voturi, Ciucă şi Ciolacu ar trebui să facă o emisiune de divertisment în birourile de HR de la Schaeffler, acolo unde oamenii sunt trimişi în şomaj tehnic şi chiar restructuraţi. Un post tăiat în Germania înseamnă 7-10 posturi tăiate în industria de componente auto

În trimestrul încheiat la finalul lunii septembrie, profitul net al Volkswagen a scăzut la 1,57 miliarde de euro, de la 4,34 miliarde de euro în aceeaşi perioadă a anului precedent, iar veniturile au înregistrat o scădere de 0,5%, ajungând la 78,5 miliarde de euro. Marja de profit operaţional a companiei a coborât la 3,6%, faţă de 6,2% în trimestrul anterior.

Acţiunile Volkswagen, care au scăzut cu peste 20% de la începutul anului, au înregistrat o scădere suplimentară de peste 3% în tranzacţiile de dimineaţă la bursa din Frankfurt.

Marja operaţională a mărcii VW, unde sunt concentrate reducerile de costuri planificate, a scăzut la 2% în primele nouă luni ale anului, îndepărtându-se de obiectivul de 6,5% stabilit pentru 2026 de către directorul mărcii, Thomas Schäfer.

„Acest lucru subliniază nevoia urgentă de reduceri semnificative ale costurilor şi de a îmbunătăţi eficienţa companiei”, a declarat directorul financiar Arno Antlitz, menţionând un „mediu de piaţă dificil”.

Rezultatele financiare ale companiei au fost anunţate miercuri, cu câteva ore înainte de negocierile salariale cu sindicatele, care au cerut o majorare de 7% a salariilor angajaţilor.

În schimb, planurile conducerii prevăd reduceri salariale de 10% pentru angajaţii mărcii VW, ca parte a măsurilor radicale de restructurare, măsuri criticate sever de şefa comitetului de întreprindere, Daniela Cavallo.

„Trebuie să recunoaştem că situaţia devine tot mai gravă. Nevoia de acţiune creşte masiv pentru noi toţi”, a declarat Arne Meiswinkel, negociatorul-şef al Volkswagen, înaintea discuţiilor.

Volkswagen a emis deja două avertismente privind profitul în acest an, confruntându-se cu o scădere bruscă a vânzărilor de vehicule electrice în Germania, după ce guvernul a redus semnificativ subvenţiile pentru achiziţionarea acestora la finalul anului trecut.

În primele nouă luni ale anului, vânzările de vehicule Volkswagen au scăzut cu 12% în China, unde grupul se confruntă cu o concurenţă puternică din partea mărcilor locale. Vânzările din Europa de Vest au scăzut, de asemenea, cu 1%.

GERARD BAKER la Gala ZF 2024 (Editor global, The Wall Street Journal)