Pentru ca România să aibă o creştere economică mai accelerată prin crearea de locuri de muncă, Guvernul ar trebui să se uite mai atent la modul în care funcţionează companiile din industria serviciilor de externalizare, o piaţă care creşte cu 30% pe an, este de părere Yann Bidan, country manager al Telus România.
Compania pe care o conduce Bidan vrea să ajungă la 3.000 de angajaţi în România, de circa şase ori mai mulţi decât are în prezent.
„Cred că Guvernul ar trebui să se uite mai mult la industria noastră, care creşte cu 30% pe an şi care plăteşte taxe şi creează noi locuri de muncă zi de zi. Măsura prin care s-a redus CAS cu 5% a fost una benefică, care ne-a ajutat să creăm mai multe locuri de muncă. Însă Guvernul trebuie să încerce să înţeleagă mai bine industria noastră, astfel încât România să fie mai competitivă decât alte state din Europa de Est sau din nordul Africii. Spre exemplu, ar trebui să existe o flexibilitate mai mare în taxarea angajatorilor care recrutează angajaţi pentru schimbul de noapte. În alte ţări există metrou şi alte mijloace de transport public, dar şi magazine şi restaurante care funcţionează nonstop“, a explicat Bidan, executivul de origine franceză care conduce afacerile Telus, un furnizor canadian de servicii de externalizare cu peste 480 de salariaţi în Bucureşti şi în Craiova.
Sunt state care îşi adaptează infrastructura la cerinţele din business
El a precizat că în prezent 50% din angajaţii Telus din România lucrează în schimbul de noapte şi că, pentru a sprijini această industrie, Guvernul ar trebui să se uite la modele precum cel al filipinezilor. În Manilla (capitala Filipinelor) lucrează peste 300.000 de oameni în industria de externalizare (majoritatea oferind servicii pentru clienţi din SUA) şi, pentru că lucrează în tura de noapte, Guvernul a creat un întreg ecosistem pentru furnziorii de astfel de servicii: transportul public este disponibil nonstop, iar magazinele şi restaurantele sunt deschise şi în timpul nopţii.