ZF 24

YouTube, pe cale să devină o televiziune muzicală şi în România

Dan Popi, reprezentantul casei de discuri Cat Music

Dan Popi, reprezentantul casei de discuri Cat Music

Autor: Dorina Călin

14.10.2013, 17:30 974

Dan Popi, reprezentantul casei de discuri Cat Music,  a afirmat recent la o dezbatere despre impactul promovării pe net a videoclipurilor artiştilor profesionişti, dar şi amatori că YouTube este „noua televiziune muzicală“, în condiţiile în care 70% din conţinutul său este muzică.

În ceea ce priveşte modul în care YouTube poate ajuta un artist să devină cunoscut peste hotare şi să umple stadioane în alte ţări, Cătălin Muraru, reprezentantul casei de discuri Roton, a precizat că platforma poate ajuta la acest lucru în „mai multe forme“.

„O dată până a ajunge ca piesa să fie promovată de o reţea profesională şi a doua oară reprezintă un parametru, un indicator destul de obiectiv în ceea ce priveşte penetrarea pieţei. Pe aceste două criterii ajută“, a spus Cătălin Muraru.

Dan Popi a declarat că prin intermediul YouTube a putut cunoaşte „atât poveşti de succes, cât şi poveşti de mai puţin succes“. Reprezentantul Cat Music a oferit şi exemple în acest sens. „Alex Mica are o piesă care se numeşte «Dalinda» şi are cam 50 de milioane de view-uri şi deşi este clar că piesa este virală şi s-a dus singură, nu am reuşit să fac nimic cu ea, n-a vrut nimeni s-o licenţieze. Cred că deşi nu mi-au spus, percepţia a fost că «este prea etnică» sau, în limbaj românesc, «este o manea ordinară». Nu e o manea ordinară, este o piesă care efectiv se consumă şi totuşi n-a reuşit să treacă de lumea nouă şi să intre în lumea veche pe care o ştiam de dinainte de YouTube“, a povestit acesta.

„Dar avem şi poveşti de succes. Una dintre ele este chiar Eduard Maya, care cu un videoclip de 4.000 de euro, cu tot cu zboruri şi cazări, a sărit binişor de 100 de milioane (vizualizări, n.red.) şi a fost al doilea mare succes de la Cat Music, după Ozone“, a completat acesta.

În conferinţă s-a discutat şi despre modul în care un clip postat pe YouTube poate fi transformat într-un business de succes.

„Ştim 15 oameni cu vârste între 16 şi 24 de ani care în acest moment, câştigă bani din conţinut pe YouTube. Ei produc filmuleţe despre viaţa lor de zi cu zi, filmuleţe despre ce cred ei despre anumite lucruri care se întâmplă în ţara noastră, fac farse pe net, au discuţii cu colegii lor şi acest conţinut este încărcat pe YouTube şi îl pot monetiza şi îl monetizează. Acest lucru se întâmplă prin intermediul unui sistem pe care îl pune la dispoziţie Google“, spune Bogdana Butnar, industry manager la Google România. Ea a dat şi câteva exemple în acest sens, menţionându-i pe Tudi Popa, Bianca Tequila şi Mikey Hash, care au reuşit să câştige bani datorită conţinutului de pe YouTube.

Cătălin Muraru a completat că YouTube este „o apariţie foarte importantă în mediul de afaceri“, în timp ce Dan Popi a spus că reprezentanţii Cat Music încearcă să trateze YouTube „ca pe ceva foarte diferit de un coş de gunoi“.

„În sensul că suntem foarte selectivi la ceea ce urcăm acolo. Cred că YouTube este noua televiziune muzicală şi, la fel cum telespectatorii se îndepărtează de un canal care e aşa şi aşa, la fel părăsesc şi canalul YouTube dacă el este cu un conţinut neomogen din punctul de vedere al calităţii“, a explicat acesta.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.10.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO