ZF 24

Zboruri la "promoţie": Ce companii aeriene au redus preţul biletelor de avion la început de an?

Zboruri la "promoţie": Ce companii aeriene au redus...

Autor: Mirabela Tiron

02.01.2017, 17:30 4076

Companiile aeriene ce operează pe piaţa locală încearcă încă din primele zile din an să stimuleze cererea pentru bilete de avion şi au scos la vânzare bilete la ofertă.

Transportatorul low-cost Blue Air a tăiat 20% din preţul biletelor de avion, într-o promoţie valabilă în primele două zile din an, pentru călătoriile pe cele 90 de rute operate, potrivit oficialilor companiei. Biletele sunt valabile pentru călătoriile efectuate până pe 28 octombrie anul acesta. Un bilet dus-întors pe Bucureşti- Florenţa, cu reducerea aplicată de companie, costă 350 de lei pentru luna martie, în timp ce un bilet pentru o călătorie dus-întors pe Bucureşti-Larnaca începe de la 240 de lei iar o călătorie spre şi dinspre Lisabona ajunge la 480 de lei în luna martie, porivit datelor de pe site-ul companiei aeriene. Promoţia este valabilă până la finalul zilei.

Şi gigantul low-cost Ryanair îşi promovează pe site-ul de rezervări bilete la tarif redus.  În martie, cele mai ieftine bilete pentru zborurile spre Milano, din Bucureşti, se vând cu circa 8 euro pe segment (doar dus), în timp ce spre Berlin cele mai ieftine bilete sunt 10 euro, cu rezervare făcută astăzi.

Şi pe site-ul Tarom se promovează "oferte speciale" pentru zborurile interne dar şi externel. De exemplu, pe ruta Bucureşti-Cluj Napoca călătoria dus-întors începe de la 40 de euro din 15 mai, în timp ce  pe Bucureşti-Iaşi biletul costă de la 40 de euro de la 1 martie pentru o călătorie dus-întors. Pe Iaşi-Tel Aviv, compania a scos la vânzare bilete de la 153 de euro pentru un bilet dus-întors iar pe Bucureşti- Stockholm bilete de la 145 de  euro, arată datele de pe site-ul companiei aeriene de stat.

Pe site-ul companiei aeriene low-cost Wizz Air sunt promovate oferte speciale la biletele de avion pe rute operate de pe baze aeriene din afara României, între Liverpool şi Budapesta, Bristol şi Varşovia sau Birmingham şi Sofia, potrivit datelor de pe site-ul companiei aeriene.

Companiile aeriene strâng peste 1,5 mld. euro din bilete de avion în România. Low-cost-ul a ajuns la 60% din transportul aerian de pasageri, iar concurenţa tot mai mare trage preţurile biletelor de avion în jos.

În România, traficul aerian a depăşit 15 milioane de pasageri anul trecut, în condiţiile în care doar doi din cei mai activi trans­portatori – Wizz Air  şi Ryanair- aşteaptau în total un trafic mai mare cu 2,5 milioane de pasageri pe rutele pe care le operează din şi spre România faţă de anul trecut, potrivit datelor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO