În urma pandemiei declarate de noul coronavirus, ca măsură de protecţie a angajaţilor unele companii active în industria de automobile au decis să îşi oprească activitatea pentru o anumită perioadă de timp sau să o reducă. Însă, perioadele în care fabricile şi uzinele din industria auto şi-au oprit activitatea depind de evoluţia numărului de cazuri de coronavirus care vor fi depistate în România în perioada următoare. În plus, contează şi evoluţia coronavirusului pe plan european, în contextul în care producătorii auto cu activitate în România livrează către pieţele externe.
„Închiderea unei uzine din Germania, Italia, Franţa, din orice zonă a lumii către care livrează o companie din România pune probleme companiei din România. Dacă nu au mai avut către cine să livreze componentele produse, companiile producătoare din România au închis sau au redus activitatea. Un alt motiv este evoluţia cazurilor de coronavirus din România, pentru care jucătorii au fost nevoiţi să reducă sau să închidă activitatea pentru a-şi proteja angajaţii. Şansele ca în aprilie să se reia activitatea depinde de ce se întâmplă atât la nivel european, cât şi naţional. Atâta timp cât cazurile de coronavirus cresc în România, şansele scad, dacă în Europa se văd scăderi, termenele anunţate de jucătorii din industrie vor fi respectate, dacă nu, cu siguranţă vor fi prelungite”, a spus Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în cadrul ediţii speciale ZF Live.