Românii au tendinţa de a cumpăra maşini mai scumpe decât îşi permit şi nu fac un calcul obiectiv privind numărul persoanelor din familie, numărul de kilometri făcuţi în fiecare an şi costul asigurării şi al mentenanţei, ceea ce face ca de multe ori maşina să nu fie adaptată la mediul în care este folosită sau la veniturile proprietarului, a spus la ZF Live Sorin Iacob, managing partner la GT Motive, companie ce oferă servicii jucătorilor din industria auto.
Firma va lansa în septembrie, în parteneriat cu site-ul automarket.ro, un serviciu online prin care clienţii pot primi recomandări, în funcţie de anumiţi indicatori, privind modelelor de maşini care li se potrivesc.
„O familie cu un copil, din Bucureşti, ar avea clar nevoie de o maşină compactă, gen Opel Astra, Skoda Octavia, Logan, Ford Focus sau VW Golf, în cazul în care autoturismul este folosit de toată familia. Dar dacă vorbim de oameni care folosesc maşina singuri, mergând zilnic distanţe lungi prin oraş, atunci este mai ieftin să ai într-o familie două maşini. Costurile de exploatare ale unei maşini mari sunt mult mai ridicate ale unei maşini mici folosite zilnic.“