ZF Agrobusiness

Crăciun la caserolă: tot mai mulţi români cumpără caltaboş, cozonac şi salate gata făcute

17.12.2024, 00:07 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Crăciunul este pentru industria alimentară una dintre cele mai aglomerate perioade din an, iar producătorii s-au adaptat la noile tendinţe în contextul în care românii din oraşele mari, în special, au tot mai puţin timp pentru pregătit mesele de sărbători şi preferă să cumpere cozonaci, prăjituri sau chiar salate – aceasta este una dintre concluziile emisiunii ZF Agropower, o emisiune susţinută de Banca Transilvania şi Penny. 

„Oamenii nu mai au timp, indiferent de vârstă. Avem clienţi şi, să zicem, dintr-o generaţie care îşi pregăteau înainte toate produsele de sărbători, care spun că nu, nu mai merită să îşi piardă timpul şi preferă să vină să cumpere din magazin, să cumpere de la noi. Timpul este foarte, foarte preţios, este mai preţios cred că decât orice în ziua de astăzi“, a spus Cristina Vîrtaci, fondatoarea Semico Gourmet Pastry, producător de produse de patiserie.

„Sunt din ce în ce mai mulţi consumatori care merg şi pe produse ready to cook, pe care doar să le bage în cuptor. (...) Se caută şi produsele ready to eat, adică doar încălzite, precum ciolane, carne la garniţă, scăriţă la garniţă pe care clienţii doar le iau, le încălzesc în tigaie sau în tuci“, a povestit Dragoş Safta, cofondator al Carmangeriei Carne şi Sare.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny