În prezent, în Bucureşti sunt 131 de brutării şi aproape 200 au dispărut de pe piaţă din 2007 (de la intrarea României în UE) încoace - arată datele Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bucureşti
citește mai multÎn prezent, în Bucureşti sunt 131 de brutării şi aproape 200 au dispărut de pe piaţă din 2007 (de la intrarea României în UE) încoace - arată datele Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bucureşti
citește mai multRomânii taie în luna decembrie circa 1 milion de porci, iar pentru masa de Crăciun orăşenii se uită după porci din gospodăriile ţărăneşti.
citește mai multFermierii din vestul Europei au găsit o cale să-şi asigure continuitatea businessului şi, totodată, să atragă tinerii în acest sector. Astfel, în Franţa sau în Olanda, trei, patru familii de tineri se asociază să ducă mai departe afacerile puse pe picioare în urmă cu o generaţie sau chiar mai multe şi lucrează prin rotaţie, pentru că au nevoie şi de timp liber, „un lux“ în zootehnie, potrivit lui Ionuţ Lupu, director al Asociaţiei Crescătorilor de Vaci „HolsteinRo“.
citește mai multGastro Local, o platformă dedicată punctelor gastronomice locale, a creat o reţea de peste 20 de gospodării care oferă servicii de masă din produse pe bază de reţete tradiţionale şi se află în gospodării ţărăneşti, mici ferme, stâne sau locuri pescăreşti.
citește mai multO parte din românii care au adunat bani din munca peste hotare îşi doresc să se întoarcă în România şi să investească în agroturism.
citește mai multFerma Animalelor, înfiinţată în urmă cu zece ani, a pornit de la ideea de a le oferi părinţilor şi copiilor din oraş, în principal din Bucureşti, posibilitatea de a interacţiona cu animalele, mai ales cu cele domestice, într-un mediu cât mai natural, îşi aminteşte Sorin Petcu, co-fondator al businessului.
citește mai multRareş Ciobanu, managing partener în cadrul Aivia, producător de alimente plant-based care a luat naştere în 2012, spune că producătorul este prezent pe trei canale de distribuţie, inclusiv în zona online, şi vrea să îşi consolideze prezenţa pe plan local, dar şi să se extindă la export.
citește mai multSorin Vîlcan împreună cu soţia sa, ambii şoferi de tir, au aflat în acest an despre punctele gastronomice locale, un concept de turism la scară mică, şi au hotărât să investească într-unul în judeţul Harghita, mai exact în satul Bilbor, considerat unul dintre cele mai nepoluate locuri din România, situat în comuna cu acelaşi nume, care numără circa 1.500 de gospodării.
citește mai multFamilia Călugăr a pariat în urmă cu 20 de ani pe piaţa de alimente vegane, într-un moment în care acest trend nu apăruse încă pe piaţa locală, şi a dus brandul Iezeress în băcănii, magazine de specialitate, dar şi pe piaţa din Spania.
citește mai multIndustria locală de alimente „plant based“, un sector deocamdată de nişă în România dar unde se dezvoltă tot mai multe afaceri, va creşte în următorii ani odată cu interesul tot mai mare al consumatorilor pentru acest tip de produse, dar producătorii locali mizează şi pe extinderea pe pieţele europene acolo unde consumul este mult mai mare deja
citește mai mult