ZF Agrobusiness
ZF Agropower. Familia Zanc a pariat pe brandul de lactate de bivoliţă Ţarina şi s-a asociat cu alţi patru producători pentru a-şi mări forţa de vânzări
ZF Agropower. Familia Zanc a pariat pe brandul de lactate de bivoliţă Ţarina şi s-a asociat cu alţi patru producători pentru a-şi mări forţa de vânzări 18 feb 2025

Lactate Someşene din Dej, judeţul Cluj, fondat de familia Zanc, a intrat cu brandul de lactate din lapte de bivoliţă, dar şi de vacă Ţarina în reţeaua de magazine Profi şi se pregăteşte să se extindă în retail mai întâi în Carrefour şi poartă discuţii şi cu alţe companii. În prezent, portofoliul Ţarina include lapte, iaurt, smântână, brânză maturată, cea din urmă fiind produsă în Grota de la Ţaga, cunoscută în special pentru brânza de Năsal, care anterior a fost deţinută de FrieslandCampina.

citește mai mult
ZF Agropower. Nadejda Corneţel, BeSweet, producător de fursecuri: Cea mai mare provocare a fost să fim competitivi pe piaţă. Acum suntem pe rafturile supermarketurilor alături de marii producători şi am câştigat clienţii prin gust
ZF Agropower. Nadejda Corneţel, BeSweet, producător de fursecuri: Cea mai mare provocare a fost să fim competitivi pe piaţă. Acum suntem pe rafturile supermarketurilor alături de marii producători şi am câştigat clienţii prin gust 14 feb 2025

La doar un an după deschi­derea fabricii de fursecuri din Chişinău, în 2016, produ­cătorul Be Sweet, fondat de soţii Tatiana şi Leonid Grigoriev, a reuşit să intre pe piaţa din România cu dulciu­rile moldoveneşti.

citește mai mult
ZF Agropower. Fermierii din Republica Moldova sunt hotărâţi să înlocuiască merele poloneze cu mere de peste Prut pe rafturile magazinelor din România
ZF Agropower. Fermierii din Republica Moldova sunt hotărâţi să înlocuiască merele poloneze cu mere de peste Prut pe rafturile magazinelor din România 13 feb 2025

Producătorii de fructe din Moldova au început să semene seminţele exportului pe piaţa României după acordul de liber-schimb cu Uniunea Europeană, iar odată cu războiul din Ucraina, au călcat pedala de acceleraţie. Mulţi dintre ei văd România ca un teren fertil, plin de oportunităţi, iar acum îşi pro­pun ca merele lor să ia locul me­relor poloneze din supermar­ke­turile locale.

citește mai mult
ZF Agropower. Cristian Tudose, director general adjunct al UBM Feed România: Avem potenţialul de a deveni un jucător important pe piaţa regională a producţiei de carne. Odată cu dezvoltarea fermelor de animale, vor apărea şi unităţi de producţie de nutreţuri şi am putea creşte de la 3 mil. tone/an la 5 mil. tone/an
ZF Agropower. Cristian Tudose, director general adjunct al UBM Feed România: Avem potenţialul de a deveni un jucător important pe piaţa regională a producţiei de carne. Odată cu dezvoltarea fermelor de animale, vor apărea şi unităţi de producţie de nutreţuri şi am putea creşte de la 3 mil. tone/an la 5 mil. tone/an 12 feb 2025

România, unul dintre cei mai mari consumatori de pro­teine din UE, mizează pe in­ves­tiţii în fermele de animale, chiar şi în faţa tendinţelor glo­bale care promovează viermii de făină sau insectele ca alter­native proteice.

citește mai mult
ZF Agropower. Iani Chihaia, Asociaţia Naţională a Fabricanţilor de Nutreţuri Combinate din România: Avem mari şanse să creştem producţia animală, care a avansat cu 2-3% în ultimii trei ani. Am putea ajunge la 5 milioane de tone de nutreţuri combinate de la 3,3 mil. tone în prezent
ZF Agropower. Iani Chihaia, Asociaţia Naţională a Fabricanţilor de Nutreţuri Combinate din România: Avem mari şanse să creştem producţia animală, care a avansat cu 2-3% în ultimii trei ani. Am putea ajunge la 5 milioane de tone de nutreţuri combinate de la 3,3 mil. tone în prezent 11 feb 2025

Zootehnia din România a prins avânt din 2022, iar lucrurile merg din ce în ce mai bine. Creşterea păsărilor este sectorul cu cea mai importantă dezvoltare, dar şi producătorii de carne proaspătă de porc fac legea în sectorul lor şi perspectivele sunt promiţătoare.

citește mai mult
ZF Agropower. Victor Nistorică, administrator, Brutăria Bardar:  Vindem în Republica Moldova în aproape toate lanţurile mari de magazine şi de doi ani am trecut Prutul. În România sunt preferate plăcintele dulci
ZF Agropower. Victor Nistorică, administrator, Brutăria Bardar: Vindem în Republica Moldova în aproape toate lanţurile mari de magazine şi de doi ani am trecut Prutul. În România sunt preferate plăcintele dulci 7 feb 2025

Brutăria Bardar, o afacere din Republica Moldova cu o experienţă de 25 de ani, a intrat de doi ani pe piaţa românească în magazine tradiţionale, iar în urmă cu şase luni a ajuns şi în magazinele unei reţele de comerţ modern, pentru care face plăcinte congelate, coapte în brutăriile acestora, şi îşi propune extinderea în mai multe locaţii.

citește mai mult
ZF Agropower. Nicanor Negru, directorul producătorului de miere Regina Naturii din Republica Moldova, care a intrat pe piaţa românească în 2016: „Preţul mierii a fost în scădere continuă în ultimii trei ani, iar acum există speranţa că va creşte“
ZF Agropower. Nicanor Negru, directorul producătorului de miere Regina Naturii din Republica Moldova, care a intrat pe piaţa românească în 2016: „Preţul mierii a fost în scădere continuă în ultimii trei ani, iar acum există speranţa că va creşte“ 6 feb 2025

Cea mai mare provocare pentru apicultori este preţul scăzut al mierii pe raft, cauzat de importurile din Ucraina şi China, în principal. Totuşi, acum există speranţa unei reveniri şi chiar a unei creşteri a preţurilor în următorii ani, potrivit lui Nicanor Negru, directorul companiei Regina Naturii din Republica Moldova, producător de miere care a intrat pe piaţa românească în 2016.

citește mai mult
ZF Agropower. Producătorii agricoli din Republica Moldova: „Este uşor să faci cunoştinţă cu un buyer, dar să intri într-o reţea de magazine, să ai continuitate pe rafturile ei şi să te extinzi în altă ţară este mult mai dificil“
ZF Agropower. Producătorii agricoli din Republica Moldova: „Este uşor să faci cunoştinţă cu un buyer, dar să intri într-o reţea de magazine, să ai continuitate pe rafturile ei şi să te extinzi în altă ţară este mult mai dificil“ 4 feb 2025

Producătorii agricoli şi din industria alimen­tară din Republica Moldova au accelerat exporturile către România în 2022, odată cu izbucnirea războiului dintre Ucraina şi Rusia, care a pus presiune pe pieţele tradiţionale. România, aflată aproape, este o piaţă cu potenţial, iar producătorii moldoveni au intrat fie direct în retail, prin relaţiile cu comer­cianţii prezenţi peste Prut, fie indirect, prin distribuitori.

citește mai mult
ZF Agropower. Marian Ion, Institutul de Cercetare-Dezvoltare Valea Călugărească: „Producătorii ar trebui să se axeze mai mult pe soiuri româneşti pentru că le oferă atât avantaj competitiv la export, dar sunt şi adaptate condiţiilor climatice actuale“
ZF Agropower. Marian Ion, Institutul de Cercetare-Dezvoltare Valea Călugărească: „Producătorii ar trebui să se axeze mai mult pe soiuri româneşti pentru că le oferă atât avantaj competitiv la export, dar sunt şi adaptate condiţiilor climatice actuale“ 30 ian 2025

România are în momentul de faţă circa 90.000 de hectare de plantaţii nobile de viţă-de-vie, dar domină soiuri interna­ţionale precum Sauvignon, Chardonnay, Merlot, iar soiurile româneşti au o pondere mai redusă, cu excepţia celor două soiuri Fetească Albă şi Fetească Regală care deţin circa 20% din potenţialul viticol al României, a spus Marian Ion, director al Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Viticultură şi Vinifi­ca­ţie (ICDVV) Valea Călugă­rească.

citește mai mult
ZF Agropower. Iasmina Blidar, director executiv, UNCST Bovicoop: Costurile de producţie ale fermierilor vor creşte consistent din cauza suspendării facilităţilor fiscale şi implicit a creşterii costurilor. Preţul laptelui la fermă va creşte cu minimum 20 de bani
ZF Agropower. Iasmina Blidar, director executiv, UNCST Bovicoop: Costurile de producţie ale fermierilor vor creşte consistent din cauza suspendării facilităţilor fiscale şi implicit a creşterii costurilor. Preţul laptelui la fermă va creşte cu minimum 20 de bani 28 ian 2025

Iasmina Blidar, directorul executiv al Uniunii de Ramură Naţională a Cooperativelor din Sectorul Taurin - BOVICOOP, care reuneşte 23 de cooperative din sectorul creşterii vacilor de lapte şi de carne din 11 judeţe ale ţării, spune că fluctuaţiile de preţ la lapte au început mai devreme faţă de anii prece­denţi şi, deşi primăvara preţul laptelui scade în mod tradiţional, eliminarea facilităţilor pentru companiile din agricultură se va vedea mai departe în preţ.

citește mai mult
Despre ZF Agropower