Tiberiu Moisă, Banca Transilvania: Criza medicală reprezintă un moment de cotitură şi de acceleraţie pentru agricultură. Sorin Ignat, Banca Transilvania: Există apetit de investiţii în zona de agricultură şi industrie alimentară. Călin Muscă, Pork Prod: Ideea brandului este tot un import doar că este unul necesar pe piaţa de consum. Dimitrie Muscă, Combinatul Agroindustrial Curtici: Producţia trebuie stimulată, în agricultură plata ar trebui făcută pe unitate de suprafaţă şi pe cap de animal. Nicu Vasile, preşedinte, LAPAR: Trebuie să comasăm terenurile, trebuie să lucrăm cu toţii, trebuie să creăm o unitate.
Agricultorii din România trebuie să investească masiv în procesare, astfel încât să transforme materia primă în produs finit, în crearea brandurilor, în specializarea fabricilor, după modele de business din afară, a fost concluzia fermierilor şi bancherilor prezenţi la videoconferinţa ZF BT Agropower 2020, organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Banca Transilvania.
„Criza medicală reprezintă un moment de cotitutură ÅŸi de acceleraÅ£ie pentru agricultură. Agricultura va fi un domeniu în prim plan în următorii ani, va fi un domeniu intens din punct de vedere investiÅ£ional. Aceasta este o oporÂtunitate istorică, este un moment ce poate să accelereze ce s-ar fi putut întâmpla în 10 ani“, a declarat Tiberiu Moisă, director general adjunct – Mid Corporate ÅŸi IMM în cadrul Băncii Transilvania.
Sorin Ignat, director de agrobusiness al Băncii Transilvania a adăugat că încă există apetit pentru investiţii în industria agro-alimentară, aceasta fiind rezilientă crizei create de pandemia de COVID-19 în România.
„Trebuie să valorificăm oportunităţile pe care le-a adus în mod ironic COVID-ul, reÂorienÂtarea consumatorului către lanÅ£urile de aproÂviÂzionare regionale ÅŸi locale, să facem acest lucru gânÂdindu-ne pe termen lung ÅŸi nu doar la a valoÂrifica un surplus de cerere“, explică Sorin Ignat.
Călin Muscă, proprietarul companiei Pork Prod, afirmă că producătorii şi companiile din agricultură trebuie să îşi construiască un brand puternic pe piaţă astfel încât consumatorii să prefere produsele respective în detrimentul celor care vin din import.
„Ideea brandului este tot un import doar că este unul necesar pe piaţa de consum, unde clientul nefiind informat cu privire la produsul respectiv, tu poţi să te duci să-l atragi prin brand. Consumatorul trebuie să înţeleagă cum este obţinut un produs, în momentul în care alege un anumit produs în detrimentul altuia pe motiv al preţului, nu o să avem niciodată această integrare la nivel naţional“, spune Călin Muscă.
Pentru a stimula producţia locală, România ar trebui să preia sistemul de plată a subvenţiilor din agricultură practicat în alte ţări, crede Dimitrie Muscă, directorul general al Combinatului Agroindustrial Curtici.
„Producţia trebuie stimulată, în agricultură plata ar trebui făcută pe unitate de suprafaţă şi pe cap de animal, ăsta este sistemul pe care îl practică ţările din afară.“
Agricultura reprezintă 4,1% din PIB-ul României, iar o cale spre creştere ar putea fi asocierea.
ÃŽn 2018 ÅŸi 2019 au fost înfiinÅ£ate aproape 500 de cooperative noi, din dorinÅ£a fermierilor de a-ÅŸi fructifica mai uÅŸor producÅ£ia. Nicu Vasile, preÅŸedintele Ligii AsociaÅ£iilor ProducăÂtorilor Agricoli din România (LAPAR), susÅ£ine ÅŸi el necesitatea formării de cooperative care să asigure succesul producÅ£iei locale.
„Trebuie să comasăm terenurile, trebuie să lucrăm cu toţii, trebuie să creăm o unitate pentru că nu ştim să lucrăm în unitate. Noi nu ne unim din cauza lipsei de încredere dintre noi. Trebuie să investim în cercetarea românească. Rolul nostru este de a dezvolta strategic, pe un termen mediu şi lung“, spune preşedintele LAPAR.
Tiberiu Moisă, director general adjunct – mid corporate şi IMM, Banca Transilvania: Aceasta este o oportunitate istorică, este un moment ce poate să accelereze ce s-ar fi putut întâmpla în 10 ani.
Sorin Ignat, director Agribusiness, sediul central Banca Transilvania: Ne aşteptăm ca pe viitor cererea de finanţare din partea agricultorilor pentru finanţarea investiţiilor să continue.
Grigore Horoi, preşedinte, Agricola International: Trebuie aplicată tehnologia şi bunele practici care sunt validate în economiile din Vest. Stimularea procesării este foarte importantă pentru că ar putea asigura plusvaloare pentru produse.
Dimitrie Muscă, director general, Combinatul Agroindustrial Curtici: Producţia trebuie stimulată, în agricultură plata ar trebui făcută pe unitate de suprafaţă şi pe cap de animal, ăsta este sistemul pe care îl practică ţările din afară.
Ionuţ Lungoci, director executiv, Cooperativa Dobrogea Sud: Am văzut cum se lucrează în afară şi nu trebuie să reinventăm roata, trebuie doar să ne organizăm.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE