ZF Agrobusiness

ZF Agropower 2021. Bibiana Stanciulov, Sonimpex Topoloveni: Consumatorii noştri fideli sunt în continuare pensionarii

24.12.2021, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Fabrica Sonimpex din Topoloveni, judeţul Argeş, prelucrează circa 30 de tone de fructe pe zi şi aproximativ o tonă de legume.

În cele mai bine de două decenii de prezenţă pe piaţă a businessului Sonimpex Topoloveni, producătorul maginului de prune de Topoloveni, consumatorul a devenit mai educat, iar vânzările în online sunt semnificative în prezent, a spus Bibiana Stanciulov, fondatoarea afacerii. Ea a fost prezentă la emisiunea ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi.

„Consumatorii noştri fideli sunt în continuare pensionarii, dar de ceva vreme au început să introducă şi mămicile în alimentaţia bebeluşilor magiunul de prune, de când încep să diversifice alimentaţia. Evoluează publicul şi se dezvoltă foarte bine online-ul“, a afirmat Bibiana Stanciulov.

Fabrica Sonimpex din Topo­loveni, judeţul Argeş, prelucrează circa 30 de tone de fructe pe zi şi aproximativ o tonă de legume, marfă achiziţionată de la fermierii români, pentru producţia de magiun, dulceaţă, zacuscă şi bulion, potrivit repre­zentanţilor companiei. Sonimpex are două magazine proprii în Bucureşti, dar vinde şi online, cât şi către marii retaileri şi în străinătate.

„În străinătate, participăm în nume propriu la târguri în locurile în care credem că magiunul este bine primit, în state ca Coreea de Sud sau Japonia. Faptul că târgurile există şi putem discuta direct cu oamenii ne-a ajutat să diversificăm producţia“, a explicat Stanciulov modul în care face primii paşi către deschiderea pe pieţe externe.

Ea menţionează că participarea la un târg este de câteva mii de euro, în funcţie de locaţie, durata târgului şi marfa transportată. „Statul, dacă ne susţine, nu ne ajută doar pe noi, ci şi pe el ca nume, căci la târguri merg mulţi producători tradiţionali, cu produse bune“, a adăugat ea.

Aceasta mai crede că în acest an a început internaţionalizarea produselor româneşti în adevăratul sens al cuvântului.

„Internaţionalizarea produselor româneşti cred că a început prin introducerea etichetei Nutri Score în acest an, eticheta semafor, care va fi aplicată tuturor produselor şi care arată calitatea lor. Noi am făcut analize pentru patru produse, continuăm şi pentru alte produse, deşi e scump, şi sunt convinsă că în acest fel îşi vor face loc internaţional produsele de calitate“, a precizat Stanciulov.

Antreprenoarea a cumpărat fabrica de magiun din Topoloveni în anul 2000, în lichidare la acea vreme, cu producţia oprită. Ea a luat un credit bancar, a investit în reabilitarea ei, iar din 2001 fabrica a fost repusă în funcţiune. Acesta are o istorie lungă, de peste un secol, fiind înfiinţată în 1914 sub denumirea de „Cooperativa din Topoloveni“, unde se producea magiun din prune şi din alte fructe, atât pentru piaţa internă, cât şi pentru cea externă. Ea povestea că ea a început businessul de la un târg, în urmă cu 20 de ani mergând la un târg micuţ din Rahova cu o lingură mare de lemn de magiun de prune. Apoi, a mai mers şi la alte târguri naţionale şi internaţionale.

În 2021, Sonimpex Topoloveni estimează că va încheia anul cu o cifră de afaceri mai mare decât anul trecut, de peste 4,5 milioane de lei, datorită dezvoltării unor produse noi şi a creşterii comezilor în perioada sărbătorilor de iarnă. Principalii competitori ai Sonimpex Topoloveni sunt companiile producătoare de conserve din fructe şi legume prezente în lanţurile de comerţ modern, precum Rârureni, Mib Prodcom (marca Arovit), Contec Foods (marca Olympia) sau Mandy Foods.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny