ZF Agrobusiness

ZF Agropower 2021. Eckerhardt Zaig, Casa de vinuri Zaig: E important să creăm un brand local, apoi un brand la nivel de podgorie şi să ne facem mai întâi cunoscuţi la nivel naţional şi după aceea internaţional

07.05.2021, 13:50 Autor: Florentina Niţu

„Ar trebui să urmăm modelul formelor asociative din afară.”

Eckerhardt Zaig, acţionar al Vinifera Eco Zem, compania din spatele brandului Casa de vinuri Zaig, care produce anual în jur de 700 de hectolitri de vin, consideră că este important ca pro­du­cătorii români să inves­tească în promovarea vinu­rilor pentru a se face cunoscuţi, pe de o parte, dar şi să se asocieze la nivel de podgorie pen­tru a putea să valorifice mai repede producţia la nivel naţional şi ulterior la nivel internaţional, pe de altă parte.

„În ultimii ani au apărut din ce în ce mai multe crame şi calitatea vinurilor a înce­put să crească şi datorită acestui fapt, consumatorul intern optează pentru vi­nu­rile din România. Important este acum marketingul şi vânzarea vinului, crearea brandului local şi apoi crearea unui brand la nivel de pod­gorie, să ne facem mai întâi cu­noscuţi la nivel local, naţional şi după aceea internaţional. Ar trebui să luăm model formele asociative din afară şi atunci lucrurile ar merge mult mai bine”, a spus Eckerhardt Zaig în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transil­vania, Microsoft România şi Penny Market.

În România sunt circa 250 de crame şi 130 de produse viticole atestate cu DOC (denumire de origine controlată), IG (indicaţie geografică) sau varietale. Eckerhardt Zaig a construit propria cramă, cu dotări moderne, în urmă cu trei ani alături de partenerul său de afaceri Petre Moldovan. Vinurile companiei au certificare DOC Lechinţa – Teaca.

Compania Vinifera Eco Zem are o plantaţie de viţă-de-vie pe o suprafaţă de 13 hectare în localitatea Teaca, din judeţul Bistriţa, recunoscută ca ţinutul saşilor. De altfel, Eckerhardt Zaig susţine că este unul dintre ultimii saşi din regiune. Printre soiurile de struguri cultivate se numără Chardonnay, Muscat Ottonel, Sauvignon Blanc, Neuburger, Traminer, Fetească Neagră, Pinot Noir sau Feteasca Regală, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

„În zona Bistriţei, din păcate, viticultura a avut de suferit în urma anilor ?90. Eu am moştenit de la părinţii mei viile vechi, plantate încă din 1920, şi în urmă cu şapte ani am decis să dezvolt afacerea şi să plantez suprafeţe noi şi în urmă cu 3 ani am construit o cramă necesare. Îmi place vinul, iar în copilărie lucram în vie şi pasiunea m-a determinat să-mi fac o afacere”, povesteşte Zaig.

Încă de la începutul businessului, antreprenorul afirmă că a vrut să facă cunoscut brandul peste hotare, astfel că în fiecare a participat la „Săptămâna Verde”, cel mai mare târg de produse alimentare, de agricultură şi horticultură la nivel mondial, care are loc la Berlin, şi adună circa 400.000-500.000 de participanţi. „De la an la an sunt mai dezamăgit de standul nostru, care ar fi un punct bun să ne promovăm, dar care este tot mai mic.”

Zaig crede că pentru a ieşi pe piaţa externă, producătorii românia au nevoie de sprijin din partea autorităţilor, de o strategie la nivel naţional.

„Nu avem cum singuri să intrăm în concurenţă cu francezii, italienii, austriecii sau nemţii, care sunt foarte cunoscuţi şi au strategie naţională şi susţinere. Nu putem să batem singuri la uşa unui distribuitor, ci este novoie de o politică de ţară, iar faptul că vindem în mici magazine de-ale românilor plecaţi în străinătate nu este o politică de stat pentru export”, a afirmat antreprenorul.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny