ZF Agrobusiness

ZF Agropower 2021. Irina Florea, administrator al Agro Vision, producătorul Mere de Iteşti: Aşteptăm noi linii de finanţare cu fonduri europene pentru a ne lărgi activitatea

11.03.2021, 08:30 Autor: Florentina Niţu

România are la dispoziţie 6,7 miliarde de euro bani nerambursabili în noul Plan Naţional Strategic.

Irina Florea, o antreprenoare din Bacău care deţine împreună cu soţul său afacerea Agro Vision şi produce mere, dar realizează şi sucuri sub brandul Mere de Iteşti, spune că sunt planuri de investiţii pentru a se extinde, în special la nivel de pro­cesare, şi aşteap­tă să se deschidă liniile de finan­ţare a proiec­telor de in­ves­tiţii prin fon­duri euro­pene.

„Începutul meu în agrobusiness este din 2013 – 2014, moment în care am vrut să mă alătur afacerii de familie şi am accesat fonduri europene pentru înfiinţarea unei livezi, cu partenerul nostru Banca Transilvania, o bancă flexibilă şi deschisă. Acum, avem nevoie de bani pentru proiectele pe care urmează să le implementăm şi ne uităm către fondurile europene. Intenţionăm să ne lărgim aria de activitate“, a spus Irina Florea în cadrul emisiunii ZF Agropower, susţinută de Banca Transilvania.

Soţul ei a pornit businessul în urmă cu 20 de ani alături de părinţii săi. Cei doi fac parte şi din Asociaţia Fruleg, formată din şapte producători de fructe din judeţul Bacău, ce deţin în total 80 de hectare, unde sunt plantaţi meri, peri şi cireşi. Pomicultorii mai au şi un spaţiu de depozitare cu o capa­citate de 1.000 de tone cu atmosferă modificată-controlată şi de 500 de tone pentru produse refrigerate.

În noul Plan Naţional Strategic (PNS), România are la dispoziţie 6,7 mi­liarde de euro bani neram­bursabili, la care se va adăuga suma de 750  mil. euro pentru spaţii de colectare, procesare şi depozitare, potrivit datelor de la Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale.

În perioada de tranzit, 2021-2022, România va avea la dispoziţie 2,5 mi­liarde de euro pentru investiţii şi 600  mil. euro pentru redresare.

Irina Florea a menţionat în cadrul emisiunii că îşi doreşte să atragă bani încă din acest an, dar crede că 2021 va fi un an plin de provocări, luând în calcul seceta de anul trecut şi pandemia.

„În 2020, în pomicultură, seceta a fost cea mai mare problemă. Noi am fost norocoşi, pentru că avem sisteme de irigaţii performante în livezi, dar ne-am confruntat cu lipsa forţei de muncă la început de primăvară din cauza restricţiilor de circulaţie“.

Aceasta spune că îşi doreşte să mai angajeze persoane noi în firmă, focusându-se pe tineri care au studii de profil în domeniu. Ea a afirmat că este nevoie de forţă de muncă specializată şi de adaptarea profesiilor la nevoile actuale ale pieţei muncii. „Nu am primit niciun CV anul tecut, dar am primit cereri de la zilieri care înainte plecau la muncă în străinătate, însă nu avem nevoie de forţă de muncă necalificată.“

Irina Florea este la bază economist şi spune că oportunitatea pe care o vede în agricultură este faptul că ramura pomicolă este insuficient exploatată, „care poate da foarte mult dacă te implici corespunzător, într-o manieră profesionistă“.

Agro Vision a încheiat anul 2019, ultimul pentru care există date disponibile, cu o cifră de afaceri de 230.000 de lei, arată datele publice. Veniturile au scăzut la jumătate faţă de anul anterior.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny