ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Alexandra Druga produce lumânări din ceară de albine în judeţul Sibiu şi vrea să acceseze fonduri europene pentru a-şi face un atelier de producţie mai mare ca să exporte în Europa

19.05.2022, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Alexandra Druga, în continuare angajată în domeniul marketingului, a dezvoltat un mic business în producţia de lumânări de ceară de albine, pe care le realizează alături de părinţii săi şi vrea să acceseze fonduri europene pentru a-şi face un atelier de producţie mai mare ca să exporte în Europa.

„Este un business care mă pasionează şi sper ca în scurt timp să pot trăi din asta, vreau să accesez fonduri europene să fac un atelier de producţie mai mare şi să pot face angajări, pentru că momentan mă ocup doar eu şi părinţii mei, să fac mai multe produse şi să export în Europa, deoarece sunt cerute“, a spus Alexandra Druga, fondatoarea Mirizma Candles.

Materia prima, ceara de albine, provine de la apicultori din Transil­vania, afirmă Druga.

Ea a dezvoltat afacerea în mediul rural şi susţine că nu credea că o să poată sta vreodată departe de oraş şi de facilităţi.

Druga este novice în antre­prenoriat, Mirizma Candles fiind pe piaţă de un an şi câteva luni.

„Îmi plăcea mult să vizitez târgurile şi festivalurile unde veneau meşteri locali, iar ideea de a face lumânări din ceară de albină a venit de foarte mulţi ani, dar m-am gândit că nu o să am timp pe lângă job sau că nu o să mă pricep şi am început să fac mai întâi pentru cunoştinţe şi prieteni. Apoi, fiind în domeniul marketingului mi-am făcut singură logo-ul, paginile de Facebook şi de Instagram, şi a devenit un refugiu pentru mine. Apoi, a luat amploare fără să îmi dau seama şi a încolţit în mintea mea gândul că pot transforma pasiunea în afacere“, a povestit Alexandra Druga.

Ea a investit la început 1.500 de lei în business, sumă care s-a amorti­zat foarte repede, iar apoi ce a câşti­gat a pus în mai multe portofele: de investiţii pe termen mediu şi lung, de reinvestit în business repede, de economii pentru mai târziu şi de publicitate.

„Mulţi oamenii vor să vândă cu orice preţ uitând ce îşi doreşte clientul, de fapt, şi asta mi se pare că este una dintre cele mai mari greşeli făcute de antreprenorii care cred că dacă au o promoţie bună sau un preţ bun pentru un produs o să le meargă bine“, a menţionat antreprenoarea.

Ea spune că din experienţa sa din marketing a observat că un client nu mai vrea să cumpere doar un produs pe care să îl folosească şi care să aibă o utilitate, ci vrea un produs care oferă pe lângă acestea şi o poveste. Acum, Mirizma Candles oferă produsele cu o poveste, iar ca preţ se situează puţin peste media pieţei. Cea mai bună lună a fost una cu comenzi de 300-400 de lumânări, îşi aminteşte Druga.

„Foarte greu am crezut că pasiunea mea se poate transforma în afacere. Cel puţin în primele şase luni am ţinut-o ascunsă, deşi primeam comenzi şi am început să particip la festivaluri, pentru că era în continuare ceva ce făceam după serviciu, în weekend sau noaptea. Apoi am început să am comenzi mari de la persoane juridice şi încet-încet să mă desprind de set up-ul că angajatul are o anumită stabilitate şi că dacă eşti antreprenor trebuie să rişti, să fii asumat, să faci compromisuri şi să ai multă răbdare şi să te educi în domeniu continuu“, a mai spus ea.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny