Alina Constantinescu, fondatoare a fermei Nasul Roşu, producător de legume şi fructe ecologice, spune că următorul pas pentru companie este să primească certificarea de fermă biodinamică, prin care să arate că este prietenoasă cu mediul, proces care va dura aproximativ doi ani. Acest lucru este unul benefic pentru companie, în contextul în care unul dintre obiectivele Green Deal-ului sunt de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în UE cu 55% până în 2030.
„Noi ne dorim să trecem la nivelul următor din punctul de vedere al modalităţii de producţie, vrem să certificăm ferma ca fermă biodinamică, o certificare peste certificarea de eco, tocmai ca să dovedim sustenabilitatea în toate activităţile pe care le facem. Trebuie să dovedim că avem o fermă artizanală în care prezenţa animalelor este obligatorie şi noi am fi prima fermă de legume din România care ar primi această certificare, al cărei proces dureaza circa doi ani“, a spus Alina Constantinescu în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi.
Compania tocmai a accesat un credit prin programul Agro IMM Invest, pe care îl va investi în capital de lucru, dar şi în această direcţie. Altfel, Alina Constantinescu susţine că vor investi bani proprii în devoltare – reinvestirea profitului, pentru că este dificil să atragă fonduri europene, deşi nu exclude că şi-ar dori să o facă pe viitor.
„În faza de dezvoltare te loveşti de lipsa capitalului uman, cum păţim noi acum, de faptul că găseşti greu zilieri sau angajaţi care să fie cât de cât specialişti sau să vină la muncă. A meritat să investim în domeniu, pentru că în timp s-a dezvoltat şi a căpătat tot mai mult interes din partea consumatorului. Am nimerit pe un trend care ne-a propulsat înainte“, explică fondatoarea Nasul Roşu.
Nasul Roşu are în prezent o epicerie (concept francez de băcănie – n.red.) în Floreasca, deschisă încă din 2017, una în Pipera, pe care compania a deschis-o în vara anului trecut, în plină pandemie, iar planul este să mai deschidă una anul acesta.
„În primii ani am mers la târgurile de profil cu produsele, pentru că acolo întâlneşti oameni interesaţi, care îţi pot deveni clienţi imediat. În paralel am dezvoltat brandul. Anul trecut am făcut livrări şi acasă, dar vânzările în magazine au rămas core-businessul nostru“, susţine Alina Constantinescu.
Ea mai spune că pentru a reuşi într-un business în agricultură, e obligatoriu ca în afacere să pui pasiune, pentru că, deşi ea şi soţul său sunt medici veterinari de profesie, provocările au fost multe.
„Noi am avut acest combustibil numit pasiune şi de multe ori ne-a scos din situaţii în care am fi abandonat. (...) Eu i-aş sfatui pe cei la început de drum să facă o probă practică, pentru că e decizia vieţii lor şi este foarte bine să ştii din prima la ce să te astepţi. Eu mi-aş lua o lună de vacanţă, aş merge la o fermă şi pur şi simplu aş observa şi m-aş implica. La sfârşitul fiecarei seri m-aş întreba dacă asta este viaţa pe care mi-o doresc pentru următorii ani buni“, a menţionat Constantinescu.
Nasul Roşu a ajuns în 2020 la o cifră de afaceri de 5,1 milioane de lei, dublă faţă de anul precedent, cu un profit net de jumătate de milion de lei şi 9 angajaţi, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE