ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Alina Tomescu, Băcănia lui Tomiţă din Braşov: Ar fi foarte benefic pentru producători să se asocieze şi să deschidă chiar ei magazine

08.08.2024, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Băcănia lui Tomiţă are în prezent două puncte de vânzare în Braşov şi în Râşnov, dar şi un magazin online.

Alina Tomescu, care alături de soţul ei a pornit Băcănia lui Tomiţă - o reţea de băcănii cu produse locale, spune că cea mai mare provocare în activi­tatea pe care o desfăşoară este să găsească o echipă cu care businessul să funcţioneze chiar şi când proprietarii nu sunt.

„Producătorii au început să înţeleagă modul de lucru cu o băcănie, iar pe clienţi încet-încet piaţa i-a educat spre produse de calitate şi noi am contribuit la educarea lor în a alege produse locale. Însă provocarea cea mai mare, în momentul de faţă, cel puţin pentru noi a fost să ne facem o echipă care să funcţioneze şi când nu suntem acolo“, a povestit Alina Tomescu în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania. De altfel, ideea familiei Tomescu de a deschide o băcănie a venit chiar de la propria nevoie de a găsi produse de calitate într-un singur loc. Au început iniţial online, iar apoi au deschis un magazin fizic. „Am avut la un moment dat şi patru locaţii în Braşov, însă o provocare foarte mare, cel puţin la noi în oraş, sunt angajaţii şi atunci ne-am limitat la două. Aici echipele sunt complete, avem o gamă variată de produse, de la dulceţuri, zacuşti, lactate, brânzeturi, produse din carne de vânat, specialităţi, iar din 2021 am devenit şi noi producător", a precizat Alina Tomescu, care adaugă că produc intern şi cantităţi mici de dulceţuri, zacuşti, dar şi produse de patiserie.

"Între timp a devenit un bistro-băcănie, unde putem să mâncăm o plăcintă caldă, un o limonadă bună făcută chiar de noi. Numărul producătorilor a mai scăzut aşa în decursul anilor. Înainte de pandemie am avut undeva la 100 de producători, însă în momentul de faţă cred că avem undeva la 50 de producători cu care colaborăm anual", a menţionat antreprenoarea. Ea îşi aminteşte că nu a fost uşor să înceapă activitatea şi să găsească producători care să livreze constant ca şi cantitate şi calitate,dar mai ales ca aceştia să înţeleagă că o băcănie îşi este partener, nu concurent.

Băcănia lui Tomiţă are un magazin online, dar şi două locaţii fizice, una în Braşov, în cartierul Coresi, şi una în Râşnov (Cămara lui Tomiţă).

"Am încercat să le schimbăm un pic mentalitatea (producătorilor n-red.), să înţeleagă că suntem parteneri şi că încercăm să facem lucrurile să funcţioneze atât pentru ei, cât şi pentru noi şi cât şi pentru comunitate. Avem parteneri cu care lucrăm de foarte mulţi ani încă de la început, care au crescut împreună cu noi, care au produs doar pentru noi la un moment dat.  Acum s-au dezvoltat şi produs şi pentru alte, pentru alte locaţii", a mai spus Alina Tomescu. Ea adaugă că au fost producători care astăzi sunt prezenţi şi în băcănii din Piteşti sau Bucureşti, pe care chiar familia Tomescu le-a recomandat.

Alina Tomescu mai spune şi că pentru un mic producător constanţa în producţie este mgreu de ţinut, mai ales că majoritatea producătorilor produc în funcţie de sezon. Iar de multe ori s-a întâmplat să termine stocurile în mijlocul sezonului, ceea ce a adus provocări căci băcănia a trebuit să se orienteze către produse asemănătoare.

"De asta ar fi foarte benefic pentru producători să se asocieze,  să colaboreze şi să deschidă chiar şi ei puncte de lucru pentru că cu cât suntem mai mulţi, cu atât educăm consumatorul şi încercăm şi oferim cu toţii produse de calitate şi produse locale şi susţinem împreună economia locală", a punctat ea.

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny