ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Babka şi panettone, produse cu specific evreiesc şi italienesc, atrag 250-300 de clienţi zilnic în brutăria artizanală Grain Trip din Capitală

07.12.2022, 00:06 Autor: Florentina Niţu

În pragul sărbătorilor de iarnă, mulţi români sunt cu gândul la cozonacii aburinzi, proaspăt scoşi din cuptor de bunici, dar la fel de dornici sunt să pună pe masa de Crăciun şi produse precum babka şi panettone, cu specific evreiesc şi italinesc, a spus Cristian Negoiţă, co-fondatorul brutăriei artizanale Grain Trip. Acestea sunt unele dintre cele mai căutate produse în această perioadă, iar zilnic trec pragul brutăriei 250-300 de persoane.

„Avem în brutărie pâini şi produse de patiserie făcute după reţete inspirate din Noua Zeelandă, Spania, Franţa, Italia, Austria sau Danemarca. În funcţie de inspiraţia de moment, aducem în portofoliu anumite produse, dar nu le luăm ca atare, ci venim cu propria interpretare. Am stu­diat şi am experimentat foarte mult şi aşa am ajuns să facem produsele finite. (...) Am venit mereu cu produse noi, speciale. În perioada aceasta clien­ţii pot găsi la noi cozonaci – noi facem o formă evreiască numită babka – şi panettone, specific brutăriei italiene, pentru care suntem foarte cunoscuţi“, a afirmat Cristian Negoiţă în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

Grain Trip a fost deschisă în 2018 antreprenorii Cristian Negoiţă şi Valentina Ion. El are experienţă în consultanţă financiară şi de business, iar partenera sa de afaceri are experienţă în consultanţă IT. „Amândoi suntem mari mâncători de pâine şi ne doream produse sănătoase şi, în plus, din călătoriile pe care le-am avut am descoperit o altă lume a brutăriei şi patiserie şi ne-am dorit să o aducem şi aici.“

După mai bine de patru ani de prezenţă pe piaţă, ei se apropie de o cifră de afaceri de 1 milion de euro, rezultat la care multe alte brutării mai mici nici nu visează în primii cinci ani de existenţă. „Anul acesta evoluţia noastră, per ansamblu, ca vânzări a fost bună, dar în ceea ce priveşte gestionarea costurilor de producţie a fost dificil. Ca volume a fost un an în creştere“, a explicat Negoiţă. 

Antreprenorul a menţionat în cadrul emisiunii ZF Agropower că zilnic intră între 250 şi 300 de clienţi în brutărie. El susţine că au un public fidel, care vine constant la noi, dar care îşi doreşte diversitate. „Nu cunoşteam cerinţele clientului în momentul în care am pornit businessul, dar ştiam ce ne-ar fi plăcut nouă să găsim pe piaţă şi anume pâine de calitate făcută doar cu maia, produse care sunt sănătoase şi ies din zona clasică.“

În prezent, Cristian Negoiţă spune că nu iau în calcul o extindere ca urmare a cererii mai mare prin deschiderea unei noi locaţii, subliniind că „pentru a face lucrurile aşa cum ne dorim nu cred că am putea să menţinem calitatea crescând volumul. Cred că la un moment dat este o alegere între a păstra procesul tehnologic şi a face volum“.

La nivelul municipiului Bucureşti sunt 131 de brutării, iar Grain Trip este una dintre ele, arată datele Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Bucureşti. În 2021, în piaţa fabricării pâinii activează 6.500 de companii, care au avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 8,3 miliarde de lei, conform datelor de la Registrul Comerţului.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny