ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Ce spune un mic producător de mere despre importuri: Nu putem concura cu preţul merelor din Polonia

20.01.2023, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Clientul care este sensibil la preţ va alege mereu produsul mai ieftin. 

Ioana Nistorescu, cofondatoare a Livezii de la Argeş, care are circa 3.000 de pomi fructiferi în judeţul Argeş, spune că pentru a asigura pe piaţă o cantitate mai mare de mere ar fi nevoie de investiţii în depozite mari. Livada de la Argeş, care este un mic producător, are deja un depozit, având în vedere că familia ei se ocupă de peste 50 de ani de pomicultură şi vânza­rea fructelor.

„Producătorii mici, aşa cum suntem noi, nu vor avea niciodată resursele sau nu îşi vor permite să investească într-un astfel de depozit. Cel mult producătorii din zona de sud şi din zona Moldovei, care au livezi mari, iau fonduri europ­ene şi atunci ei îşi permit să investească. Aceştia ar trebui să poată să acopere cererea de mere“, a spus antreprenoarea în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

„Însă, este greu să concurezi cu preţul merelor din Polonia, chiar dacă este clar că nu vorbim de aceeaşi calitate”

Polonia este principul furnizor extern de mere pentru România, 80% din importuri venind de aici. Unu din zece mere vine din Polonia, conform unei analize anterioare a ZF.

„Nu toţi clienţii sunt dispuşi să ofere mai mult pentru o altă calitate şi un alt gust. Deci, aceşti clienţi vor fi întotdeauna cei care vor ţine importul de fructe. Şi mai este un lucru pe care eu îl spun întotdeauna. Fructele trebuie consumate cât mai mult în sezon. Nu trebuie să consumăm tot anul mere”, a mai spus Ioana Nistorescu, care adaugă faptul că pe acel consumator care nu vrea să dea mai mulţi bani pentru un kilogram de mere nu-l vor convinge producătorii locali să cheltuie mai mult chiar dacă vând produse de o calitate mai bună.

„Este vorba de educaţie, este vorba de clienţi care sunt foarte sensibili la preţ. Şi atunci clientul, care este foarte sensibil la preţ, întotdeauna va alege preţul cel mai mic, indiferent ce oferi”. Cu toate acestea, Livada de la Argeş livrează în Braşov şi Bucureşti, fructe precum mere, pere, cireşe sau prune şi sucuri din fructe. Circa 30% dintre clienţi de la fiecare livrare sunt clienţi noi. Pentru Livada de la Argeş piaţa din Braşov este principala zonă de desfacere, însă şi Capitala creşte în total comenzi.

„Bucureştiul a reprezentat anul trecut undeva la 20% din total, însă anul acesta a crescut la 35-40%”, a explicat Ioana Nistorescu.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny