Cooperativa Agricolă Biruinţa Olteniei, care cultivă 300 de hectare de teren, a accesat fonduri europene pentru a dezvolta o moară pe pietre, o fabrică de peleţi, dar şi în utilaje pentru desfăşurarea activităţii. Investiţia s-a ridicat la 2,2 milioane de euro, dintre care 90% au reprezentat fonduri europene.
„În prezent, realizăm două produse şi anume făină integrală de grâu şi făină integrală de secară. Făina integrală este este singurul tip de făină pe care putem să-l realizăm. Nici nu putem realiza făina albă şi nici nu ne-am dorit deoarece făina albă se găseşte peste tot. Cumva am venit şi pe segmentul de nişă şi încercăm să aducem românilor, viitorilor noştri clienţi o alternativă sănătoasă“, a declarat Adrian Alexandru Ignat, directorul cooperativei Biruinţa Olteniei, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.
Cooperativa a luat naştere în 2018 şi este formată din cinci membri fondatori şi 20 de fermieri mai mici din judeţul Olt. Practic, ei se ocupă cu producerea şi procesare de cereale şi anume grâu şi secară. Ei transformă cereale în făină sau o vând către traderi ca sămânţă certificată. Făina sub brandul Biruinţa Olteniei se găseşte pe site-ul propriu, dar şi pe eMag.
„Moara noastră are o capacitate maximă de 100-150kg/oră şi putem realiza undeva la o tonă de făină pe zi, deci în jur de 20 de tone pe lună. Este o capacitate mică, dar suntem de puţin timp pe piaţă. Acum moara lucrează la 30% din capacitatea ei, nu merge continuu. Facem eforturi, bineînţeles, ne-am dori să mergem la capacitate maximă, dar momentan cumva clienţii trebuie să ne descopere“, a punctat Adrian Alexandru Ignat. El adaugă că atunci când moara va merge la capacitate maximă circa 25-30% din producţie va merge la partea de procesare.
„Ce ne diferenţiază de restul lumii, de morile foarte mari, este faptul că putem controla foarte bine calitatea cerealelor care ne intră în moară şi o luăm încet, pe îndelete, producând doar 100kg/h adică înseamnă o temperatură controlată şi totul foarte bine urmărit“. Planul cooperativei pe termne scurt este să pună la punct mai bine magazinul online şi să investească în promovare. Pe termen mediu, antreprenorii îşi doresc să intre în brutării artizanale din marile oraşe sau în magazine care vând produse tradiţionale şi naturale.
„Ulterior, pe termen lung, după o analiză a primului an, putem lua în calcul şi partea de de distribuţie sau eventual, să ne listăm în marile magazine în funcţie şi de deschiderea supermarket-urilor“.
Adrian Alexandru Ignat mai spune şi că ideea morii a venit şi din faptul că pe piaţa locală există în special făină albă, ultraprocesată. Pe de altă parte, el menţionează că investiţia a fost întârziată de pandemie.
„Din nefericire, pandemia ne-a încurcat foarte mult deoarece moara vine din Italia, dar de curând am pornit-o. Avem un feedback foarte bun şi sperăm cu cu paşi repezi să creştem şi să reuşim să ajungem la un nivel mai mai mare“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE