ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Cum a dezvoltat familia Fărcaşiu o fermă de struţi cu afaceri de 2 mil. euro: Avem un business integrat, livrăm 60% la export

07.06.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Anca şi Ioan Marius Fărcaşiu au dezvoltat aproape de Sebeş ferma de struţi Ograda cu Struţi, care a ajuns la o cifră de afaceri de 2 mil. euro. Ferma a fost fondată în 2009, după ce au au văzut un reportaj despre creşterea struţilor. Cei doi antreprenori, care nu aveau deloc experienţă în domeniu, au cercetat piaţa şi au întrebat câţiva buyeri din Europa dacă sunt interesaţi de carnea de struţi.

„Ei ne-au întrebau atunci câte tone le putem livra pe săptămână. Şi dacă ni s-au cerut tone pe săptămână am zis bun, avem piaţă de desfacere, struţi putem creşte în România. Şi aşa am intrat în intrat în domeniul creşterii struţilor“, au povestit antreprenorii în cadrul emisiunii ZF Agropower, proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

Circa 60% din carnea de struţ produsă de Ograda cu Struţi merge pe piaţa externă în ţări precum Franţa, Belgia, Germania şi Italia. Ograda cu Struţi vinde carnea şi către mai multe restaurante din Bucureşti şi din ţară.

„Am avut un noroc, să zic aşa, că ne aflăm la Sebeş, unde avem trei noduri rutiere, cu trei autostrăzi, şi de aici am dezvoltat acest business pe mai multe domenii. De la struţi am făcut o fabrică de furaje, apoi am făcut un abator şi aşa încet, încet am încercat ca tot timpul să-l umplem“, mai spun antreprenorii, care adaugă că cererea pentru carnea de struţ este din ce în ce mai mare atât pe piaţa internă cât şi la export.

„În fiecare an am constatat o creştere a consumului, atât pe piaţa externă, cât şi pe cea internă. Lumea devine tot mai conştientă de beneficiile cărnii de struţ“, a spus Anca Fărcaşiu. „Avem comenzi pentru următoarele şase luni de zile de acum încolo, să cumpărăm struţi, să tăiem pentru abatorizare. Deci dacă avem comenzi pentru şase luni de acum încolo, potenţial există“, a completat Marius Fărcaşiu. Cei doi voiau să aibă o fermă integrată, să realizeze de la furaje, până la abatorizare şi livrarea cărnii aşa că au deschis şi un abator în 2017.

„Struţul poate deveni găina cu oul de aur, dar nu peste noapte, dar poate genera profit. Noi am început de la trei struţi producători şi 40 de pui şi am ajuns să avem 100 de struţi producători şi să avem o fermă întinsă pe şapte hectare şi o cifră de afaceri de 2 milioane de euro şi cred că poate şi altcineva să facă asta, există loc de dezvoltare“, a menţionat Anca Fărcaşiu. Ea adaugă că oamenii sunt din ce în ce mai atenţi la ce mănâncă şi struţul se încadrează în piaţa cărnii sănătoase. Antreprenorii au vorbit în cadrul emisiunii şi despre hrana struţilor, dar şi despre ce au învăţat în această perioadă de 14 ani de când activează în acest domeniu. Ei spun că struţii au nevoie de foarte mult spaţiu şi că iniţial construiseră un ţarc ce 120 mp. Apoi s-au mutat într-un spaţiu de 5.000 mp, iar în prezent au ajuns la 7 hectare de teren.

„Anul acesta o să mai facem încă o investiţie de 1,8 milioane de euro pentru dezvoltare deoarece cererea pentru carnea de struţ este atât de mare încât noi nu reuşim să acoperim această piaţă. Am investit 1,5 milioane de euro până acum şi cu investiţia din acest an o să ajungem la 3,5 milioane de euro investiţi“.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny