ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Familia Baier, care face agricultură de 15 ani, a investit peste 1 mil. euro într-o făbricuţă de brânzeturi din lapte de capre şi a intrat cu produsele în marile reţele

13.08.2024, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Brandul Baier -Lactate de Transilvania este realizat din laptele din propria fermă a familiei Baier din judeţul Mureş. Iniţial, produsele erau listate doar în băcănii.

Hans Werner Baier, fon­dator al Agri Schassburg, producător al lactatelor din lapte de capră Baier, spune că recent a semnat un contract cu reţelele Auchan şi Carrefour, astfel că produsele vor fi găsite şi în magazine ale celor două reţele de comerţ modern.

„Suntem prezenţi şi în băcănii din Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu şi în alte oraşe mari, iar acum am reuşit să fim prin intermediul Kaufland să fim practic în toată ţara. Avem încă o capacitate atât de mare pentru a acoperi toată ţara“, a povestit Hans Werner Baier în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania. El menţionează că brânzeturile din lapte de capră sunt un produs premium, un produs de nişă pentru că şi costurile sunt mai mari de producţie a laptelui de capră faţă de cel de vacă de exemplu. Antrepre­norul a povestit că în agricultură activează de 15 ani, fiind de formaţie peisagist. A avut iniţial o turmă de oi de carne, după care s-a orientat către capre mai ales că a văzut acest model de fermă în Olanda.

„Olanda are o zonă de creştere a caprinelor foarte dezvoltată şi foarte competi­tivă în acelaşi timp, iar de acolo am început să vizitez şi alte ţări Franţa, Austria, Italia, să mă inspir, astfel să găsesc o direcţie către care să ne îndreptăm. Apoi am început să dezvolt ferma de caprine, evident de subzistenţă. Nu reuşeam să fim productivi“, a mai povestit el.

În 2016, a găsit o oportunitate de a accesa fonduri europene şi a început un proiect de dezvoltare.

„Noi suntem de un pic de peste un an în această piaţă, ceea ce înseamnă procesarea în sine, acum se vede practic oarecum rezultatul, dar înainte de ceea ce vedem astăzi a fost nevoie de ani de muncă ca să ajungem în acest punct, se vede rezultatul muncii de aproape 10 ani“. Proiectul de dezvoltare al secţiei de procesare s-a ridicat la peste 1 milioan de euro, atât partea nerambursabilă, finanţarea, dar şi investiţia necesară în dezvoltarea fermei zootehnice.

„Nu au promovat (în cadrul proiectelor de fonduri europene n-red.) şi partea de genetică care este crucială pentru producţie. Degeaba vrem să avem producţie mare dacă noi nu avem animale competitive. Adică este un cumul din toate pentru a avea produs finit, de la infrastructură de grajduri, genetică etc“, a punctat antreprenorul.

În prezent, sub brandul Baier sunt produse precum caş, brânză maturată simplă sau cu mirodenii, telemea, iaurt, chefir sau sana.

Antreprenorul a mai povestit în cadrul Agropower ca cea mai mare provocare ca procesator a fost să găsească piaţă de desfacere. Practic, el îmşreună cu soţia lui au căutat pe internet locuri unde pot vinde produsele şi au luat la rând fiecare băcănie, fiecare locaţie pentru a-şi prezenta produsele.

„Produsul trebuie să fie în primul rând de mare calitate, dacă nu va fi foarte greu să îţi găseşti locul în piaţă. Noi avem un produs de nişă în România. În continuare capra este „vaca săracului“. Ceea ce nu se ştie la noi este că produsele nu trebuie să aibă acel miros specific, ci dimpotrivă. Pentru acest lucru ferma trebuie să ai o mare calitate a furajului şi o igienă foarte bună, pentru ca lactatele să nu aibe miros“, a punctat el.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny