♦ Brandul Baier -Lactate de Transilvania este realizat din laptele din propria fermă a familiei Baier din judeţul Mureş. Iniţial, produsele erau listate doar în băcănii.
Hans Werner Baier, fonÂdator al Agri Schassburg, producător al lactatelor din lapte de capră Baier, spune că recent a semnat un contract cu reÅ£elele Auchan ÅŸi Carrefour, astfel că produsele vor fi găsite ÅŸi în magazine ale celor două reÅ£ele de comerÅ£ modern.
„Suntem prezenÅ£i ÅŸi în băcănii din BucureÅŸti, Cluj-Napoca, Sibiu ÅŸi în alte oraÅŸe mari, iar acum am reuÅŸit să fim prin intermediul Kaufland să fim practic în toată Å£ara. Avem încă o capacitate atât de mare pentru a acoperi toată Å£ara“, a povestit Hans Werner Baier în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susÅ£inut de Banca Transilvania. El menÅ£ionează că brânzeturile din lapte de capră sunt un produs premium, un produs de nişă pentru că ÅŸi costurile sunt mai mari de producÅ£ie a laptelui de capră faţă de cel de vacă de exemplu. AntrepreÂnorul a povestit că în agricultură activează de 15 ani, fiind de formaÅ£ie peisagist. A avut iniÅ£ial o turmă de oi de carne, după care s-a orientat către capre mai ales că a văzut acest model de fermă în Olanda.
„Olanda are o zonă de creÅŸtere a caprinelor foarte dezvoltată ÅŸi foarte competiÂtivă în acelaÅŸi timp, iar de acolo am început să vizitez ÅŸi alte ţări FranÅ£a, Austria, Italia, să mă inspir, astfel să găsesc o direcÅ£ie către care să ne îndreptăm. Apoi am început să dezvolt ferma de caprine, evident de subzistenţă. Nu reuÅŸeam să fim productivi“, a mai povestit el.
În 2016, a găsit o oportunitate de a accesa fonduri europene şi a început un proiect de dezvoltare.
„Noi suntem de un pic de peste un an în această piaţă, ceea ce înseamnă procesarea în sine, acum se vede practic oarecum rezultatul, dar înainte de ceea ce vedem astăzi a fost nevoie de ani de muncă ca să ajungem în acest punct, se vede rezultatul muncii de aproape 10 ani“. Proiectul de dezvoltare al secţiei de procesare s-a ridicat la peste 1 milioan de euro, atât partea nerambursabilă, finanţarea, dar şi investiţia necesară în dezvoltarea fermei zootehnice.
„Nu au promovat (în cadrul proiectelor de fonduri europene n-red.) şi partea de genetică care este crucială pentru producţie. Degeaba vrem să avem producţie mare dacă noi nu avem animale competitive. Adică este un cumul din toate pentru a avea produs finit, de la infrastructură de grajduri, genetică etc“, a punctat antreprenorul.
În prezent, sub brandul Baier sunt produse precum caş, brânză maturată simplă sau cu mirodenii, telemea, iaurt, chefir sau sana.
Antreprenorul a mai povestit în cadrul Agropower ca cea mai mare provocare ca procesator a fost să găsească piaţă de desfacere. Practic, el îmşreună cu soţia lui au căutat pe internet locuri unde pot vinde produsele şi au luat la rând fiecare băcănie, fiecare locaţie pentru a-şi prezenta produsele.
„Produsul trebuie să fie în primul rând de mare calitate, dacă nu va fi foarte greu să îţi găseşti locul în piaţă. Noi avem un produs de nişă în România. În continuare capra este „vaca săracului“. Ceea ce nu se ştie la noi este că produsele nu trebuie să aibă acel miros specific, ci dimpotrivă. Pentru acest lucru ferma trebuie să ai o mare calitate a furajului şi o igienă foarte bună, pentru ca lactatele să nu aibe miros“, a punctat el.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE