ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Familia Dulf s-a întors din Portugalia şi a investit banii câştigaţi în agroturism, în Maramureş: „Nu am avut un plan de afaceri, ci pur şi simplu i-am dat bătaie, relaxaţi“

16.11.2022, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Imboldul pentru a dezvolta o afacere în România, pentru soţii Dulf care lucrau de mai mulţi ani în Portugalia, au fost cele două fiice ale lor, cărora şi-au dorit să le ofere o alimentaţie săntătoasă şi o copilărie aproape de natură, a povestit Daniel Dulf, fondator al companiei Ferma Haiducului, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

„Eram plecaţi în Portugalia şi la un moment dat, când s-au născut fetele noastre, ne-am dorit să le oferim o alimentaţie săntătoasă şi o copilărie aproape de natură. Am venit în România în concediu, am cumpărat o bucată de teren, un hectar, şi până în 2016, când ne-am întors definitv, am ajuns la 8 hectare“, îşi aminteşte Daniel Dulf.

Au făcut investiţii gradual, în funcţie de ideile care le veneau şi de banii din cont, fără presiunea că trebuie să reuşească acasă şi fără un plan bine pus la punct, dar „cumva“ au reuşit să-şi materializeze visul, iar astăzi businessul lor atrage turişti din toată ţara.

„Pământul l-am cumpărat în funcţie de banii pe care îi aveam în cont – mereu mă rugam să mai fie ceva când mergeam la bancomat. Nu am avut un plan de afaceri, ci pur şi simplu i-am dat bătaie, relaxaţi, şi cumva am reuşit să o scoatem la capăt“, a subliniat co-fondatorul Fermei Haiducului.

Prima idee, înainte de a se întoarce, spune el, a fost să facă trei cabane de lemn în care să primească turişti, dat fiind că locuiau în Maramureş, în localitatea Mara. „Însă, când ne-am întors, am început să creştem porci de Mangaliţa, capre, vaci şi albine şi aşa ne-am trezit cu 60 de porci, 80 de capre, 5 vaci şi 40 de familii de albine.“

„Am încercat să diversificăm, să nu punem ouăle în acelaşi coş„, a explicat Dulf.

Apoi, în bucătăria proprie, au început să facă brânzeturi maturate, dulceţuri şi produse din carne, pastramă, cârnaţi, iar în 2020 au hotărât că este momentul să investească într-un restaurant.

„Ferma noastră este pe munte, la 3 kilometri distanţă de la strada principală, şi accesul la ea se face pe jos. Înainte, oamenii veneau să ne cunoască la sfârşit de săptămână, să vadă animalele sau organizam petreceri de zile de naştere, şi după ce mergeau prin pădure, le venea o poftă de mâncare extraordinară, iar de acolo ne-a venit şi ideea de a face un restaurant, plus felul în care găteşte soţia. De asemenea, cel mai profitabil şi cel mai bine ca produsul să fie vândut direct în farfurie, iar acum ne concentrăm mai mult pe restaurant“, a precizat Daniel Dulf.

Printre clienţii Fermei Haiducului se numără persoane care-şi doresc un stil de viaţă sănătos şi îşi doresc să aibă acces la produse bune, cu gust, făcute în gospodărie. „Pentru unele produse ne-am inspirat din Portugalia, dar am încercat să fim cât mai tradiţionali şi mai aproape de specificul zonei. Avem dulceaţă de ardei iute, dulceaţă de ceapă, brânză maturată, pastrame, cârnaţi de Mangaliţa, pitulici de porc.“

Daniel Dulf completează că la început a fost greu să îi facă pe turişti să înţeleagă că nu le pot servi „şniţel cu cartofi prăjiţi şi ciorbă de burtă“, pentru că specificul e diferit, dar acum clienţii îi caută chiar pentru produsele specifice locului.

În 2021, Ferma Haiducului a avut o cifră de afaceri de aproape 250.000 de lei, de trei ori mai mare decât în anul precedent, şi un profit net de 13.800 de lei, arată datele publice. „Facem ceea ce ne place şi de şase ani nici măcar nu am mers în concediu, darămite să ne întoarcem în Portugalia“, a conchis Dulf.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny