ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Grupul ROA Cluj, care cuprinde 27 de producători locali, vrea să înceapă livrările online

05.09.2022, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ „Noi ne oferim să ajutăm producători şi din alte zone ale României să se unească şi să le arătăm cum facem noi ca produsele noastre să ajungă la consumatorul final fără să treacă pe la magazin.“

ROA Cluj sau Roade Online din Ardeal, un grup care reuneşte 27 de producători agroalimentari, din Cluj şi împrejurimi, lucrează la o platformă online prin care vrea să ducă produsele în toată ţara. Producătorii livrează în prezent în câteva puncte dinainte stabilite în Cluj şi în localităţile din jur, dar vrea să facă pasul spre online odată cu cererea tot mai mare pentru livrări la domiciliu.

„Avem în momentul de faţă în lucru un site – ROA Cluj – care va permite tuturor doritorilor să plaseze comenzi, pe care noi ulterior să le livrăm. Nu avem încă o logistică proprie, deci vom livra în special prin curier şi vom avea anumite produse pretabile pentru a fi livrate în ţară, iar altele care se livrea la domiciliu doar în Cluj şi periferie. Tocmai că ne dorim ca legume şi fructele să fie livrate în ziua în care sunt culese“, a spus Andreea Koronios, marketing manager al ROA Cluj, în cadrul emisiunii ZF Agropower.

Ea a identificat o problemă şi anume faptul că nu a găsit un curier care să poată transporta în condiţii optime produsele pe distanţe lungi.

„Lucrăm la cea mai bună variantă prin care toţi clienţii să beneficieze de ele în mod optim.“

Producătorii au lansat chiar un grup pe Facebook care are 20.000 de membri.  Tipul de vânzare este de inspiraţie suedeză şi se bazează pe încredere reciprocă între consumatori şi produ­cători, astfel încât să se susţină producţia locală. Fructele şi legumele proaspete sunt cele mai căutate produse ale ROA Cluj în perioada sezonului, iar unii dintre producători trebuie să pregătească şi 200 de comenzi la o livrare. În perioadele mai reci, cele mai vândute sunt lactatele, dar şi uleiurile presate la reci. 

Andreea Koronios a povestit că a fost greu să convingă unii producători de faptul că pot vinde mai multe produse dacă sunt prezenţi în mediul online.

„Avem producători care nu cred în ceea ce poate să facă online. Nu cred faptul că vânzările cresc în momentul în care mămicile împart ele între ele informaţii despre produsele pe care le-au cumpărat pe platformele de socializare. Sunt o grămadă de grupuri de mămici sau care se urmăresc una pe alta şi care au încredere una în alta“, a mai spus Andreea Koronios, care este şi fondator Zaliari, producător de măsline care are propriul magazine online. Ea adăugă faptul că sunt anumiţi producători care, prin prisma faptului că sunt foarte focusaţi pe producţie, nu mai au timpul necesar ca să se implice şi în online.

"Noi ne oferim să ajutăm producători şi din alte zone ale României să se unească şi să le arătăm cum facem noi ca produsele noastre ajung la consumatorul final fără să treacă pe la magazin. Sperăm să vină producătorii către noi", a menţionat ea. Andreea Koronios crede  că potenţialul de livrări ale produselor româneşti la nivel naţional este foarte mare, însă bariera pentru produse proaspete este faptul că acestea au nevoie de regim termic special pentru a fi transportate.

" Nimeni nu-şi doreşte ca la client să  ajungă produse care nu sunt optime şi până la urmă aceasta este soluţia: întâlnirile face to face cu clientul".

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny