ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Lucian Măcelaru, director executiv, Agro Oil Service: În anul fiscal 2022, am mărit capacitatea de depozitare şi am depăşit 150.000 de tone, dar nu am ajuns la acelaşi rulaj din 2021, de 250.000 de tone de cereale

22.02.2023, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Agro Oil Service (AOS), companie care se ocupă cu achiziţionarea şi comercia­li­zarea cerealelor, distribuţia seminţelor de cereale, a pestici­delor şi a îngrăşă­mintelor chimice şi care oferă servicii pentru transportul auto de cereale, a rulat un volum mai mic de cereale în 2022 decât în 2021, ca urmare a producţiei agricole mai mici, dar şi a faptului că fermierii au păstrat în depozite marfa în aşteptarea unui preţ mai bun.

„Am avut rulaje mai mici de cereale anul trecut, pentru că producţiile au fost mai mici şi pentru că mirajul obţinerii unui preţ mai bun decât cel din campania de recoltare i-a făcut pe fermierii capitalizaţi să aştepte o revenire a preţului. (...) În anul fiscal 2022, am mărit capacitatea de depozitare şi am depăşit 150.000 de tone, dar nu am ajuns la acelaşi rulaj din 2021, de 250.000 de tone de cereale“, a spus Lucian Măcelaru, di­rector executiv al Agro Oil Service. El a fost prezent în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

El a adăugat că în fiecare an au crescut şi capacitatea de depo­zitare, şi volumul de cereale rulate, excepţie fiind anul 2022.

În mod normal, preţul cerealelor creştea după finali­zarea recoltării, însă anul trecut evoluţia preţului cerealelor a fost puternic influenţată de războiul ruso-ucrainean.

Astfel că odată cu deschiderea coridorului pentru transportul mărfii din Ucraina, preţurile au început să scadă, pentru că începuse din nou să apară marfă în piaţă şi teremerile s-au redus. Acum însă preţurile au ajuns la un nivel similar cu cel de dinaintea războiului, iar estimările de viitor nu indică o creştere.

„Ca volume de cereale suntem sub 2021, dar ca cifră de afaceri suntem peste, pentru că a crescut preţul transportului şi oferim şi servicii de transport. (...) Faptul că avem silozuri ne oferă flexibilitate, dar apar şi costuri cu depozitarea, cu utilită­ţile şi cu forţa de muncă, iar finanţarea e scumpă. De exemplu, costurile cu depozitarea cerealelor s-au dublat“, a mai spus Măcelaru.

El a completat că prima provocare majoră a fost anul 2020, când România a fost afectată de o secetă extremă şi a fost primul moment în care au pus semnul întrebării continuarea activităţii, "pentru că perspectivele erau sumbre, dar am pariat pe nişte lucruri şi am mers mai departe, cu răni şi cu eforturi".

"După ce am depăşit 2020, mi-am zis că o să reuşesc să depăşesc orice intemperie, dar apoi a venit 2022 cu războiul din Ucraina şi inflaţia a crescut, plus că au apărut temerile de recesiune economică, au apărut noi ameninţări şi a fost un an marcat de impredictibilitate sporită. Acum, ne aflăm iar în faţa unei zone greu de înţeles", a menţionat el.

Lucian Măcelaru a mai spus că sunt conectaţi la informaţiile de business, sunt atenţi la ce se întâmplă în piaţă, sunt în contact cu colegii noştri şi încercă să îmbunătească modelul de business, cât şi fluxul şi procesele interne.

"Cred că în 2023 vom sta cuminţi şi vom face investiţii doar în îmbunătăţiri şi fine tuning, vom face investiţii reduse, pentru că contextul actual nu ne oferă predictibilitate, pe termen scurt e greu să facem planuri, darămite pe termen mediu şi lung. Preferăm politica paşilor mărunţi şi să fim prudenţi", a precizat Măcelaru.

AOS, compania cu capital integral românesc, a fost înfiinţată în 2002 de Marcel şi Lucia Măcelaru, în Slobozia, judeţul Ialomiţa, iar Lucian Măcelaru, cel mai mare dintre cei trei copii ai soţilor Măcelaru, a preluat businessul în urmă cu câţiva ani. Activitatea companiei se desfăşoară în judeţele Ialomiţa, Călăraşi, Brăila, Buzău, Constanţa şi Tulcea, practic, în sud-estul ţării, dar acoperă şi alte zone limitrofe. În 2021, compania a avut o cifră de afaceri de 240 de milioane de lei, de 2,4 ori mai mult decât în anul 2020, iar pentru anul 2022 este estimată o uşoară creştere.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny